Begur. Uns 40 ciutadans es concentren a Begur per reclamar la llibertat dels “Jordis”

Uns 40 ciutadans s’han concentrat avui a la nit davant l’Ajuntament de Begur per reclamar la llibertat de Jordi Sànchez, actualment expresident de l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) i candidat a presidir la Generalitat, i de Jordi Cuixart, que encara és el president d’Òmnium Cultural, que porten cinc mesos empresonats. A més, avui mateix, Amnistia Internacional també ha “exigit” la llibertat dels dos líders catalans, com també la retirada dels càrrecs. “Entenem que els càrrecs són desproporcionats i injustificats”, recorda Amnistia Internacional.

En la concentració d’avui, convocada per l’alcalde, Joan Loureiro, seguint la crida de les dues entitats sobiranistes, també s’ha demanat la llibertat dels dos polítics, Oriol Junqueras i Joaquim Forn, que porten empresonats des del passat 2 de novembre passat. Sobre els dos polítics, Amnistia Internacional ha manifestat que “està fent un seguiment dels seus casos per assegurar que es garanteixen els seus drets fonamentals”.

La convocatòria, no ha pogut comptar amb la presència de l’alcalde, ja que estava present en un altre acte, però ha pogut comptar amb la presència de l’alcalde de Palafrugell, Josep Piferrer. La concentració, presidida pel segon tinent alcalde de Begur, Martí Aldrich, ha acabat amb aplaudiments i cantant l’himne de Catalunya, Els segadors.

1521233273concentracio1.jpg
1521233273concentracio2.jpg