Platja d'Aro. L'autèntic sabor afroamericà arriba a les 'Nits de Jazz de Platja d'Aro' el proper divendres 23 d'agost amb Orrin Evans Trio

Setè concert de 16è Festival Nits de Jazz a Platja d’Aro, el divendres 23 d’agost a la Platja Gran–cavall Bernat (23 h), amb l’actuació d’Orrin Evans Trio, formació encapçalada pel pianista Orrin Evans, amb Ben Wolfe al contrabaix i Donald Edwards a la bateria, músics afroamericans que aporten “sabor autèntic” al jazz. El seu darrer disc -Flip The Script- ha estat elogiat i situat en el top ten de l’any 2012 per capçaleres de primer nivell d’àmbit general –The New York Times- i musical –Jazztimes, Downbeat-.

Enguany les Nits de Jazz estrenen imatge gràfica i web pròpia (www.nitsdejazz.com) amb tota la informació detallada en quatre idiomes –català, castellà, francès i anglès- d’un cartell, que més enllà del concert de demà i de les primeres propostes -Antonio Amenduni & Dick Them Trio, Sant Andreu Jazz Band, Jamboree Big Latin Band, i Big Mama & Taller de Músics All Stars, i The American Spiritual Ensemble-, encara quedarà una actuació més; Shakin’All (30 d’agost). S’hi esperen els 20.000 espectadors d’edicions anteriors, xifra que el consolida com una de les propostes més fresques, dinàmiques, de qualitat i amb èxit de públic a l’estiu de la Costa Brava. De bell nou, la gratuïtat de la proposta inclou també el servei de 1.000 cadires per al públic assistent.
Després d’una dècada i mitja ininterrompuda de programació -es va iniciar modestament amb dues actuacions l’estiu de 1998-, acredita avui més de 100 concerts. Tot i el seu creixement i consolidació, el festival no ha perdut el seus trets d’identitat, ans al contrari, els ha consolidat i potenciat. Una proposta gratuïta (obert a tots els públics), en un espai molt concret (a la fresca de la Platja Gran, arran de mar), que aposta per artistes i formacions del jazz català (La Vella Dixieland, Llibert Fortuny, Ignasi Terraza, Laura Simó, Raynold Colom, Andrea Motis, etc.), obert als estils musicals que fan frontera amb el jazz (gospel, swing, ragtime, New Orleans, musicals, Broadway...), generant un públic heterogeni, agraït i fidel.