Solsona. L’Ajuntament de Solsona encarrega a una empresa especialitzada la protecció del talús del carrer d’Antoni Gaudí

Són treballs motivats pels despreniments que s’hi produeixen en dies de pluja

La Junta de Govern Local de Solsona ha aprovat l’adjudicació dels treballs de protecció del talús del carrer d’Antoni Gaudí. Es tracta de protegir el vial de possibles despreniments que s’hi produeixen en episodis de pluja, especialment tenint en compte que afecta una franja de places d’estacionament de vehicles. La intervenció consistirà en la instal•lació d’una malla de triple torsió ancorada a la capçalera del talús.
D’acord amb el projecte redactat pels serveis tècnics municipals, s’hi col•locarà un sistema de protecció que controlarà els despreniments amb una malla d’uns quinze metres d’altura amb dispositiu d’intercepció, per a la part més visible del talús, i una altra per a la part superior. El talús té una longitud de 125 metres i una alçària de 30 metres i està format per bancs de gresos i estrats de naturalesa argilosa. L’efecte dels agents atmosfèrics ha provocat amb el temps que estrats menys compactes s’erosionin i desapareguin.
A partir de tres pressupostos, l’Ajuntament ha adjudicat l’actuació a l’empresa Solutioma per un cost de 10.882 euros. Segons s’argumenta des dels serveis tècnics municipals, es tracta d’una obra que no es pot encarregar a cap constructora solsonina, sinó a una empresa especialitzada en l’estabilització de talussos.