Canal Ajuntament

Blanes. Blanes acull dissabte la 31a Caminada Popular de la Nit de Sant Bonós, que pot arribar als 5.000 participants

L’any passat van participar a la marxa popular nocturna 4.975 persones, gairebé 1.000 més que a l’edició del 2011. Part del preu de la inscripció es destina a Càritas, el Bon Samarità i Creu Roja.

L’Àrea d’Esports de l’Ajuntament de Blanes i el Grup Fondistes Blanes organitzen de cara al proper dissabte la 31a Caminada Popular de la Nit de Sant Bonós. Es tracta de l’acte més participatiu de la Festa Major Petita que se celebra al municipi, ja que és habitual veure-hi colles d’amics, grups de famílies –amb cotxet inclòs, si és el cas-, persones que fan el recorregut amb el seu animal de companyia i fins i tot gegantons de la Colla Gegantera.
Precisament per aquest motiu, des de l’organització ja s’ha advertit que enguany es tancaran les inscripcions quan s’hagi arribat als 5.000 participants, ja que logísticament no seria possible que la marxa nocturna es pogués fer si se supera aquesta xifra. L’any passat es va estar ben a punt d’arribar als 5.000 participants, ja que s’hi van inscriure 4.975 persones, gairebé 1.000 més que a l’edició del 2011.
L’activitat consisteix en una caminada popular nocturna arreu del municipi de Blanes amb un recorregut aproximat d’uns 8 quilòmetres. Està oberta a gent de totes les edats i no té caràcter competitiu. Malgrat aquesta circumstància, sempre hi ha corredors experimentats que aprofiten l’esdeveniment per posar-se a prova o per entrenar. És el cas per exemple l’atleta olímpic lloretenc José Luís Blanco, que l’any passat va ser el primer en completar el recorregut en 25 minuts.
Des del 2007 els participants poden aprofitar el moment de la seva inscripció per fer donacions voluntàries mínimes de mig euro per entitats socials del municipi que es trien cada any. Aquest 2013 seran Càritas, El Bon Samarità i Creu Roja Blanes-Lloret-Tossa. El preu d’inscripció total és de 3’50 €, dels quals 0’50 € són per a les entitats socials i la resta per cobrir les despeses d’organització. En cas que no es desitgi fer cap donació, el preu d’inscripció és de 3 €, i hi haurà dos dies per fer-ho :

Divendres 16 d’agost :
- Dependències Municipals C/Ample 11, baixos: de 16 a 20 h.
- Àrea d’Esports (Ciutat Esportiva Blanes): de 10 a 22 h.

Dissabte 17 d’agost :
- Ajuntament de Blanes: de 10 a 22 h.

La sortida de la caminada es farà a 2/4 d’11 de la nit des del passeig de Mar, passarà per diversos barris d’arreu del municipi i finalitzarà al punt d’inici. A la 1 de la matinada es tancarà l’arribada i al llarg del recorregut hi haurà controls, serveis d’avituallament i Creu Roja. A la seva arribada, s’ofereix a cada participant aigua i síndria per refrescar-se.
Enguany hi haurà una novetat pel que fa a l’aigua que s’oferirà com avituallament, ja que s’ha previst que es reparteixin 6.000 ampolles amb gust a poma i llimona, perquè una de les empreses que col·laboren en l’organització és Font Vella Levite. Val a dir que només hi haurà avituallament d’aigua i síndria pels participants que duguin el dorsal acreditatiu.
Altres empreses i departaments municipals que participen en l’organització (ja sigui logísticament o econòmicament) són: Asensio, Beverly Park, Càmping La Masia, SERHS Fruits, Càmping Solmar, Montal, Tecno Dent, Tangram Estudi Gràfic, Primer Casino de Blanes, Cafè dels Terrassans, Càmping Bellaterra, Rafael Guzmán, Restaurant Buggy, Serveis Municipals, Policia Local, Protecció Civil i la Corporació de Salut del Maresme i la Selva.


 

Canal Ajuntament 2012 | Un projecte de NOTIDIG | redaccio@canalajuntament.cat | Avís Legal | 972 831 541

Top Desktop version