Calella. La nova zona nàutica municipal ubicada a la zona de la Gavina entrarà en funcionament en els propers dies

S’obre el període de rebuda de peticions per a ocupar aquest espai. A partir d’avui i fins dimecres vinent totes aquelles persones o grup de persones que tinguin interès en utilitzar aquesta nova instal·lació esportiva municipal podran sol·licitar-ho via instància al registre municipal.

Després de les negociacions fetes des de l’Àrea de Ciutadania amb la família Subirà Marrè, els actuals concessionaris dels “Banys i Restaurant La Gavina”, la seva generositat en cedir temporalment aquest espai, i de rebre els permisos necessaris per part de la Generalitat, es podrà de manera provisional disposar d’aquest equipament municipal a la platja de la nostra ciutat.

La creació d’aquesta nova zona nàutica té la voluntat de potenciar la vela, el rem i tota mena d’esports nàutics i marítims així com el coneixement i la sensibilització del medi marí.

L’espai però és limitat i s’han establert una sèrie de criteris per seleccionar les possibles demandes, on el fet d’expressar la voluntat de compartir espais i pertànyer a algun club relacionat amb esports nàutics tindrà molt de pes.

Però cal recordar que aquest espai és provisional durant el pla d’usos estival i que en les properes setmanes es demanarà formalment la concessió d’ocupació del Domini Públic Maritimoterrestre per a la implantació d’una Base Nàutica Municipal de superfície 1.031,00 m2, amb sis mòduls prefabricats, espais lliures i zona d’estesa de barques i l’autorització de les obres d’enderroc, adequació de l’espai i instal·lació de mòduls.

Aquest nou espai haurà de permetre enderrocar, arranjar i dignificar l’accés a la platja en aquesta zona i consolidar aquest nou equipament esportiu com a espai de:

a)    Caràcter docent : Esdevenir un punt d’aprenentatge del món de les embarcacions a vela i tot el que envolta el medi marítim.

b)    Caràcter social : Zona oberta al públic en general, on es pugui tenir lliure accés al món de la nàutica i el mar.

c)     Caràcter divulgatiu : Zona on es puguin organitzar esdeveniments relacionats amb aquest món que l’ajudin a conèixer i el potenciïn.

Reglament d’ús de l’espai municipal d’activitats nàutiques de Calella (EMANC)