Banyoles. Les Festes d’Agost de Banyoles tornen amb molta energia i una programació variada

Arriba l’agost i tornen les Festes d’Agost de Banyoles, la festa petita de la ciutat. Les Festes d’Agost, organitzades per l’Ajuntament de Banyoles, vindran carregades de sorpreses des del 10 al 18 d’agost del 2013. Les han presentat aquest dilluns l’alcalde de Banyoles, Miquel Noguer; el regidor de Festes, Jordi Bosch Batlle; membres del Comitè de Banyolinades i l’autor del cartell d’enguany, Felicià Butinyà.

Les Festes d’Agost començaran aquest dissabte dia 10 d’agost a la nit amb el Carnestoltes d’Estiu del Comitè de Banyolinades. Aquest carnestoltes inclou una cercavila amb el DJ Kaito i les Gàrgoles de Foc des de l’Ajuntament al parc de la Draga, i un concert al parc de la Draga amb The Covers Band i DJ Radiocontrol. Tres dels membres del Comitè de Banyolinades, Jordi Vila, Pau Coll i Gerard Martínez, han explicat el Carnestoltes d’Estiu enguany no té temàtica i que el cartell és obra d’un altre membre del Comitè, Dídac Lírio.

Circ, màgia, la Fira del Cop d’Ull, jocs infantils o la cercavila de pescadors, tampoc faltaran a les Festes d’Agost de Banyoles. També s’hi podrà gaudir de sardanes, un sopar popular, cinema insonor a la fresca amb el so per Ràdio Banyoles, correfocs, havaneres, activitats per conèixer l’entorn natural i patrimonial, o diferents concerts. Molts del actes seran al centre de la ciutat.

El cartell d’enguany és obra de Felicià Butinyà, amb la col·laboració de Marc Currià, que han creat sis cartells basats en la manera de parlar dels banyolins. Ja ho diu ben clar l’eslògan d’enguany: “aket istiu asta fem poble”.

L’alcalde de Banyoles, Miquel Noguer, ha explicat durant la roda de premsa de presentació que “hi ha una programació molt completa i perquè en gaudeixi tothom”. El regidor de Festes, Jordi Bosch Batlle, ha agraït la tasca de les entitats i dels col·laboradors de la festa i ha animat a tothom a participar-hi.

Imatge: Presentació de les Festes d'Agost (d'esquerra a dreta, l’autor del cartell d’enguany, Felicià Butinyà; l’alcalde de Banyoles, Miquel Noguer; i el regidor de Festes, Jordi Bosch Batlle).