Cassà de la Selva. Inauguració de dues exposicions sobre Disney a Cassà en el marc de la Mostra d'Animació i Curtmetratges (MACCA)

En el marc de la MACCA, divendres es va inaugurar l'exposició de cartells de pel·lícules Disney de l'arxiu-col·lecció Lluís Benejam i l'exposició 'Dulces sueños / desencantados' de José Rodolfo Loaiza que destaca el gran absurd de les històries de Disney.
Les exposicions romandran obertes fins al 15 de febrer a Can Trinxeria.

En el marc de la Mostra d'Animació i Curtmetratges de Cassà (MACCA) organitzada pel Cineclub Vuitimig, amb la col·laboració de l'Ajuntament de Cassà, divendres al vespre es van inaugurar dues exposicions molt diferents sobre Disney a la sala d'exposicions de Can Trinxeria.

La primera és una selecció dels cartells originals de pel·lícules de Disney de l'arxiu ' col·lecció de l'empordanès Lluís Benejam.
Sota el títol 'Dulces sueños / desencantados', la segona exposició és del mexicà José Rodolfo Loaiza que reinterpreta de forma transgressora l'imaginari Disney. L'artista qüestiona en la seva pintura la realitat espectral dels somnis Disney i el visible desencís que se'n desencadena quan freguen allò que és humà. Segons ell, 'al segle XXI, les circumstàncies d'aquell anhel melós de Peter Pan, Bella o la Ventafocs s'esvairien'. Amb una manipulació irònica i crítica, Loaiza recrea l'estil original de l'animació Disney per transgredir-ne la iconografia infantil i possibilitar nous escenaris. De la mirada sociològica que l'artista llança a l'imaginari dineyià, n'emergeixen els símptomes patològics del somni capitalista contemporani. Aquesta exposició ha arribat a Cassà gràcies a la col·laboració de la Casa de Cultura Les Bernardes de Salt.

Els actes de la MACCA s'han celebrat de dijous a diumenge a Cassà i els organitzadors n'han destacat la bona participació. Una de les dades més remarcables és el rècord de participants al concurs Correcurts amb 32 equips.

1517832320L'exposicio de Dulces suenos-desencantados.jpg