Platja d'Aro. Un recital de violí i piano amb Sihana Badivuku i Derek Han, protagonista del segon concert del Festival de Música S'Agaró el diumenge 4 d'Agost

Segon concert  del 16è Festival Internacional de Música de S’Agaró, el proper diumenge 4 d’agost a l’Església de Nostra Senyora de l’Esperança de S’Agaró (20 h). Hi actuaran Sihana Badivuku –violí-, i Derek Han –piano- oferint un recital amb obres de Beethoven, Brahms i Prokofiev (18 euros anticipada – 21 euros taquilla). Gràcies a la qualitat dels seus intèrprets i a la seva programació, el festival s’ha consolidat com una de les principals propostes d’estiu en música clàssica de les comarques de Girona i d’arreu del país, donant continuïtat a l’històric i més antic festival de la Costa Brava, el de Senya Blanca, iniciat per Eduard Toldrà i continuat per Xavier Montsalvatge.

La violinista Sihana Badivuku va cursar els estudis de grau superior al Conservatori P.I. Tchaikowsky de Moscou, on va obtenir les màximes qualificacions i mencions d’honor. Ha estat guanyadora de concursos de violí, tant nacionals com internacionals, i ha actuat com a solista amb orquestres dirigides per directors de gran prestigi internacional, a recitals arreu del món. Actualment és docent a la Facultat d’Arts de Pristina, i concertino de la Kosovo Philharmony Orquestra. El pianista Derek Han va iniciar la seva formació musical a la Universitat de Juilliard. Obtingué el primer premi a l’Athens International Piano Competition i començà una carrera que l’ha portat a actuar com a solista arreu d’Europa i Amèrica. Dins la seva discografia destaca la integral de concerts per piano i orquestra de Mozart, Haydn i Beethoven.
El festival és una iniciativa de l’Associació Musical Pau Casal amb el patrocini de l’Ajuntament de Castell–Platja d’Aro, el suport de la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Girona. Enguany, presenta un calendari d’actuacions, que s’estén fins a la tardor amb la voluntat d’oferir programació artística en una època en que la majoria de festivals ja han finalitzat la seva programació. La venda anticipada de localitats es realitza a l’Oficina de Turisme de Platja d’Aro (de dilluns a divendres 9-14 h), i una hora abans de cada concert, i es poden adquirir abonaments per a quatre concerts a o per a tots els recitals. També hi ha ofertes 2x1 amb el Club del Subscriptor de El Punt/Avui, i els socis del Club TR3SC poden comprar a taquilla l’entrada a preu d’anticipada. Després de cada concert, s’ofereix un bufet a l’Hotel S’Agaró (20 euros, tiquets a taquilla).
El programa complert és el següent: dissabte 27 de juliol, Aroma d’òpera amb Quartet Arpeggiato. Diumenge 4 d’agost, Recital violí i piano amb Sihana Badivuku –violí- i Derek Han –piano-. Diumenge 11 d’agost, Pianisme simfònic a quatre mans amb Marco Sollini i Salvatore Barbatano. Dissabte 17 d’agost, Homenatge a Wagner amb Copernicus Chamber Orchestra i Horts Sohm –direcció- i Shin Min-Ja –piano-. Dissabte 24 d’agost, La lluna i els somnis amb Rieko Okuma –flauta-, Lapo Vannucci –guitarra-, i Luca Torrigiani –piano-. Dissabte 7 de setembre, Jocs d’aigua i d’amor amb Giuseppe Nova –flauta- i Marta Facchera –arpa-. Dissabte 28 de setembre, Concert dedicat a Händel amb l’Orquestra de Cambra Barroca de Barcelona. Dissabte 12 d’octubre. Virtuositat i color amb Albéniz Saxofon Quartet.