Calella. Calella tindrà el seu primer hort social

Els germans Rey i Llobet han cedit una finca a l’Ajuntament de Calella per tal que amb la col·laboració de CARITAS s’hi realitzi un programa d’horts socials

Aquest matí l’alcaldessa Montserrat Candini ha signat un conveni amb la família Rey i Llobet, per formalitzar la cessió al Consistori d’una vinya de 5.904 m2 a Valldebanador per un període de 4 anys, per portar-hi a terme un projecte d’horts socials, de la mà de l’Àrea de Política Social amb la col·laboració de CARITAS.
El projecte consisteix en posar en marxa una experiència d’hort social a Calella per fomentar el cultiu dels propis aliments, promoure el respecte pel medi ambient i per la pròpia salut, potenciar el treball en cooperació, l’aprenentatge de valors i el coneixement del nostre món rural més proper, impulsant alhora la participació ciutadana i la cohesió social.

Objectius del projecte
Un hort pot representar una ajuda per a persones aturades i/o en risc d’exclusió social i alhora ajuda a recuperar terrenys erms del nostre municipi i la memòria col·lectiva del nostre passat rural.

Beneficiaris
Les persones que podran accedir al projecte, seran famílies en situació de manca de treball i que presentin dificultats per garantir la seva suficiència alimentària. Hauran de ser ciutadans empadronats a Calella des de fa un any com a mínim, majors de 18 anys i que no tinguin altres parcel·les agrícoles o de naturalesa rústica.

L’alcaldessa ha volgut agrair a la família Rey i Llobet la seva generositat i solidaritat, i ha destacat que els temps actuals requereixen d’aquest tipus de gests desinteressats i fer aquesta xarxa entre l’administració i els ciutadans per entre tots pal·liar al màxim la difícil situació.
Per la seva banda la família Rey i Llobet ha volgut expressar que aquesta era la voluntat de tots els germans, amb el desig de posar el seu gra de sorra per ajudar en aquests moments tant difícils.