Begur. Carmen Amaya o la danza del fuego

La conferència s’emmarca dins de les activitats de l’any Carmen Amaya

El proper divendres 2 d’agost a les 19,30 hores tindrà lloc a la sala de plens de l’ajuntament de Begur la conferència “Carmen Amaya o la danza del fuego” que pronunciarà Mario Bois, biògraf de Carmen Amaya.

Aquesta activitat gratuïta s’emmarca dins dels actes que hi ha previstos fins el maig de 2014 per commemorar els 100 anys del naixement i 50 de la mort de la balladora flamenca reconeguda mundialment.

Alhora a la sala d’exposicions de les Escoles Velles de Begur es pot veure l’exposició fotogràfica Carmen Amaya i Begur. La sala d’exposicions es oberta juliol i agost de dilluns a dissabte de 18 a 21 hores. Amb aquesta exposició es vol acostar la figura d’Amaya a tothom i recordar especialment la seva estreta relació amb el municipi de Begur.

També s’han programat visites guiades titulades “El Begur de Carmen Amaya” pels propers 9 i 23 d’agost a les 19.30 hores i el 28 de setembre a les 11 del matí. En aquestes visites es pot visitar els llocs més emblemàtics per la balladora com la seva casa al Mas Pinc o la plaça Forgas lloc a on va ballar per darrera vegada abans de la seva mort el 19 de novembre de 1963.

Dins del marc del XXXVI Festival de Música de Begur tindrà lloc els dies 16 i 17 d’agost a les 22.30 hores al pati de les escoles velles, l’espectacle flamenc Juerga Gitana en homenatge a la balladora i com a artista convidada la Chana.

Tant les entrades a les visites guiades com a l’espectacle flamenc ja es poden comprar a la Oficina de Turisme.

Imatge: Carmen Amaya (Ajuntament de Begur)

Díptic