Palamós. La companyia palamosina CobosMika inaugurarà la nova temporada de dansa del Mercat de les Flors

El seu espectacle de dansa contemporània “Wish” ha estat escollit el millor de la mostra Que dansi qui vulguis! organitzada al Mercat de les Flors. Mitjançant aquest procés participatiu el Mercat de les Flors ha demanat al seu públic participar directament en la configuració de la programació d’obertura de la propera temporada, votant els espectacles que més els han agradat dels presentats durant les darreres setmanes per una vintena de companyies de dansa catalanes. Un cop tancat aquest procés, CobosMika Company, la formació professional de dansa resident al teatre la Gorga, a Palamós, ha estat escollida com la millor, donant-los la possibilitat amb cinc companyies més d’obrir la temporada 2013-2014 del Mercat de les Flors.

La companyia de dansa professional CobosMika, resident al teatre la Gorga, a Palamós, ha estat la més votada en el procés participatiu Que dansi qui vulguis!, que el prestigiós Mercat de les Flors, a Barcelona, ha realitzat durant els darrers mesos per tal de configurar la programació d'obertura de la seva propera temporada 2013-2014.
D’aquesta manera els vots del públic en general, abonats i comissaris, han estat claus per acabar escollint quins han estat els millors espectacles de dansa que durant les darreres setmanes han passat per l’escenari del Mercat de les Flors, decidint que la companyia palamosina havia estat la millor d’entre una vintena de formacions de dansa catalanes, seleccionades prèviament amb l’assessorament de programadors i productors internacionals de cara a la International Performing Arts Meeting [IPAM] – Grec 2013 Festival de Barcelona.

Inauguració de la nova temporada del Mercat de les Flors
El resultat d’aquestes votacions permetran a la companyia de dansa palamosina obrir oficialment i juntament amb les quatre formacions de dansa que s’han situat en les votacions darrere de CobosMika, la temporada 2013-2014 del Mercat de les Flors, prevista durant el pròxim mes de setembre.

Èxit amb “Wish”
Aquest nou èxit que aconsegueix ara CobosMika Company, al capdavant de la qual hi ha els ballarins i coreògrafs palamosins Olga Cobos i Peter Mika, ha estat mitjançant el seu nou espectacle “Wish”, que l’Àrea de Cultura de l’Ajuntament de Palamós ja va programar per a ser representat el poper dia 28 de setembre a la Gorga.
L’atmosfera poètica i mística dels quadres del pintor, filòsof i escriptor rus Nikolai Roerich van inspirar a CobosMika la creació de “Wish”.
Es tracta d’una coreografia intrèpida, de moviments ràpids i sincopats, que incorpora elements de la dansa aèrea i el folklore eslovac. L’obra proposa una reflexió sobre la vanitat dels desitjos humans a través de la metàfora del peregrinatge. El reconegut músic i compositor israelià Avi Belleli signa la música de “Wish”.

La dansa palamosina també al Festival d’Avignon
Durant el passat mes de juny i previ a la participació de CobosMika al Mercat de les Flors, aquesta companyia palamosina de dansa també ha estat present a la 67a edició del Festival d’Avignon (França), després de ser escollida (juntament amb sis companyies més) per l’Institut Ramon Llull per representar de manera oficial Catalunya en l’OFF d’aquest prestigiós Festival.
En la selecció d’aquestes companyies per a la participació a Avignon es valorava entre altres la creativitat, l’escriptura renovadora i l’exigència tècnica.

Cobosmika Company
L’any 2000 Olga Cobos i Peter Mika creen –CobosMika Company- després d’haver-se realitzat com a ballarins en destacades companyies com Rui Horta S.O.A.P. Dance Theatre (Frankfurt) o Russell Maliphant Company (London). El seu llenguatge coreogràfic atrevit, explosiu i virtuós, barreja la dansa amb la improvisació i incorpora elements amb arrels que provenen de les arts marcials i el teatre físic.
L’any 2005 després d’una dilatada i internacional trajectòria conjunta, s’estableixen definitivament a Palamós com a companyia resident al Teatre municipal la Gorga, amb conveni amb Àrea de Cultura de l’Ajuntament de Palamós. El seu treball és sol•licitat per directors i companyies de renom internacional on també han presentat el seu repertori que actualment compta amb més de 30 creacions.

“Palamós Summer Dance”
Des de l’any 2004 l’Àrea de Cultura de l’Ajuntament de Palamós i CobosMika Company organitzen conjuntament amb molt èxit l’estada internacional de dansa de la Costa Brava “Palamós Summer Dance”.

Enguany s’ha celebrat doncs la desena edició d’aquesta activitat que s’ha consolidat al municipi amb èxit d’organització i participació. Amb l’inici d’aquesta estada internacional de dansa, ara fa deu anys, l’Àrea de Cultura de l'Ajuntament de Palamós feia realitat un vell somni potenciant una activitat formativa en aquest camp de les arts escèniques.