Barcelona. La Guàrdia Urbana reforça els controls preventius d'alcoholèmia i drogues per detectar la conducció sota els efectes d'aquestes substàncies

La Guàrdia de Barcelona intensificarà els controls preventius d'alcoholèmia i drogues amb l'objectiu de prevenir accidents de trànsit, reduir el nombre de víctimes i augmentar la seguretat viària

El cos de policia barceloní desplegarà punts de control d'alcoholèmia i drogotest a tots els districtes de la ciutat en diferents zones horàries, donant especial atenció a la franja del vespre i matinada per detectar els conductors que circulin amb els seus vehicles superant les taxes permeses d'alcohol en sang o sota els efectes d'altres substàncies estupefaents.

Les causes dels accidents estan relacionades conductes que representen un risc per a la circulació. En aquest sentit la Guàrdia Urbana té com a una de les seves principals funcions garantir la seguretat viària, detectant comportaments que poden originar un accident per tal de prevenir-los i reduir el nombre de víctimes en accidents.

Conduir sota els efectes de l'alcohol i altres substàncies va ser la primera causa indirecta dels accidents amb víctimes que es van produir a la ciutat l'any passat. Concretament 191 conductors implicats en accidents de trànsit van donar positiu en alguna d'aquestes substàncies, 185 en alcohol i 6 en drogues.

Durant els últims anys l'Ajuntament ha prioritzat les polítiques de seguretat viària per tal de reduir l'accidentalitat i prevenir les conductes de risc. Barcelona comparteix el projecte Visió Zero per la reducció de morts i ferits greus en accident de trànsit. Però la seguretat viària també està relacionada amb diversos àmbits com la mobilitat i el medi ambient.

Per tal de conscienciar a la ciutadania dels riscos de conduir sota els efectes de l'alcohol i drogues, es reforçarà també la campanya de comunicació de Seguretat Viària. Aquesta és una campanya dirigida a augmentar els comportaments responsables, la convivència, la solidaritat i el respecte, amb l'objectiu de reduir el nombre d'accidents, tant de vianants, ciclistes, motoristes i conductors de vehicles en general.