Girona. L’Ajuntament de Girona augmenta la destinació pressupostària per als serveis a les persones de cara al 2018

La tinenta d’alcaldia i regidora d’Hisenda i Règim Interior de l’Ajuntament de Girona, M. Àngels Planas, ha presentat aquest matí el pressupost municipal per al 2018. El consistori tindrà un pressupost global de 113.449.933,60 euros, una xifra quatre milions d’euros superior al del 2017 (109.069.037,20 euros).

Un dels aspectes més destacats del pressupost per a l’any vinent és l’augment de la dotació pressupostària per a les àrees de gestió de serveis a les persones. L’Àrea de Sostenibilitat,  Medi Ambient, Participació, Seguretat i Cooperació ha augmentat un 9,09% la dotació respecte el 2017; Serveis Socials ha augmentat un 8,80% respecte el 2017, i Cultura un 7,71%.

“Les àrees de gestió que més creixen són les que estan més directament relacionades amb les persones. L’objectiu principal de la nostra acció de govern és la cura de les famílies i dels col·lectius més vulnerables, com són la gent gran, els infants i els joves”, ha destacat la regidora.

Pel que fa a les inversions, l’Ajuntament de Girona preveu diverses actuacions per al 2018 i alguns projectes plurianuals. Entre les accions previstes per a l’any vinent, cal destacar la reforma del carrer del Riu Freser, la rehabilitació de l’edifici de l’antiga UNED o el carril bici de la plaça de Salt. Pel que fa als projectes plurianuals, s’han de destacar les obres de l’edifici de l’antic Cinema Modern i el Museu d’Art Modern i Contemporani, les obres del pavelló de l’Escola Cassià Costal o la reurbanització de la cruïlla del carrer d’Aragó amb el camí Vell de Fornells.

En aquest sentit, la regidora M. Àngels Planas ha destacat que “la bona gestió i la racionalització de la despesa ha permès generar estalvi que hem aplicat directament a les inversions”, que s’han plantejat “des d’una visió de ciutat àmplia i estratègica”.

1513287760171214 Presentacio pressupost municipal 2018.JPG