Platja d'Aro. El Castell de Benedormiens de Castell d'Aro acull tres exposicions simultànies de temàtica nadalenca

El Castell de Benedormiens de Castell d'Aro acull, del 17 de desembre al 7 de gener, diverses exposicions simultànies que tenen com a nexe comú el Nadal: obres del 38è Concurs de diorames, pessebres i composicions nadalenques, originals del 17è Concurs de felicitacions nadalenques de la Biblioteca Mercè Rodoreda, i treballs de Nadal de les escoles del municipi. Organitzades per la regidoria de Turisme i Dinamització Cultural de l'Ajuntament de Castell-Platja d'Aro, es poden visitar, en entrada lliure els caps de setmana (11-13 h i 17-21 h) i els festius 25, 26 de desembre i 1 i 6 de gener (17-21 h). La mostra s'inaugura el proper diumenge 17 de desembre (18 h), moment en que també es lliuren els premis del 38è Concurs de diorames, pessebres i composicions nadalenques i del 17è

Concurs de felicitacions nadalenques

El mateix dia de la inauguració de les exposicions també s'inicien les representacions del 59è Pessebre Vivent de Castell d'Aro -el més antic de Catalunya i Creu de Sant Jordi-: 17, 23, 25, 26 i 30 de desembre i 1 i 6 de gener (19 h) en una única sessió. La representació s'estén pel nucli històric de la vila (declarat Bé Cultural d'Interès Nacional) i la Vall de la Coma. Més de 400 figurants participen en els 52 quadres que formen l'escenificació nadalenca en un recorregut d'un quilòmetre i mig. Els quadres del pessebre, després d'una representació inicial, comencen amb diverses escenes bíbliques de l'Antic Testament. Tot seguit, hi ha un conjunt d'escenes clàssiques i comunes a molts pessebres vivents d'arreu. Però un dels tocs especials i que li donen personalitat pròpia és la representació d'oficis artesanals i escenes referents als camps i a la pagesia (www.pessebrevivent.com). Altres activitats de Nadal a la vila de Castell d'Aro són el concert de Nadal de la Coral de la Vall d'Aro a l'església de Santa Maria (dissabte 16 de desembre · 18 h) i la Cavalcada dels Reis de l'Orient (divendres 5 de gener · 20 h).

Propostes que formen part del programa d'activitats de Nadal al municipi iniciat el 2 de desembre amb l'Encesa de Llums de Nadal amb el concert Un Món de Nadales de Cris Juanico: Gran Sorteig de Nadal (del 2 de desembre al 5 de gener), exposició del tió monumental (del 2 al 26 de desembre), el conjunt d'activitats culturals, lúdiques i esportives a l'entorn de La Marató (10 de desembre), concert de l'Escola Municipal de Música (20 de desembre), la mostra del Fons Municipal d'Art a la Masia Bas de Platja d'Aro (del 23 de desembre al 7 de gener), exposició de la Bústia Reial (del 27 de desembre al 5 de gener), Parc Infantil de Nadal El Mar dels Nens (del 27 al 31 de desembre i del 2 al 4 de gener), el Campament Reial i la Cavalcada dels Reis de l'Orient (5 de de gener) i també festes i quines populars de Nadal.

1513264040cicle-nadal.jpg