Banyoles. Els Catarres, Inspira, La Colònia i The Pinker Tones protagonistes musicals de les Festes d’agost de Banyoles

La programació de les Festes d’Agost de Banyoles 2013 compta amb una gran varietat de grups i estils musicals com ara pop, folk, sardanes, havaneres, ska, rock i música electrònica, entre d’altres. I és que una quinzena de formacions posaran música a la festa, que començarà el dissabte 10 d’agost, tot i que el gruix d’activitats serà del 14 al 19.

Les Festes d’Agost de Banyoles 2013 donaran el tret de sortida el dia 10 d’agost amb una nova edició del Carnaval d’Estiu, organitzat pel Comitè de Banyolinades. La proposta començarà a l’Ajuntament de Banyoles, on s’iniciarà una cercavila pels carrers de la ciutat fins al parc de la Draga. Allà s’hi podran veure les primeres de les actuacions destacades d’aquest any amb el grup de versions de Barcelona The Covers Band i, sobretot, Dj Radiocontrol col·laborador habitual del club Nasty Mondays (a la sala Apolo, un dels locals més de moda de la capital catalana).

El dimecres 14 d’agost, el banyolí Paco Vicina serà l’encarregat de fer el concert inaugural de les Festes d’Agost amb el seu darrer espectacle “25 anys creant música”, un concert de piano que es podrà veure al claustre del Monestir, amb entrada gratuïta, però amb aforament limitat.

El dijous dia 15 començaran el gruix de propostes de la programació. Musicalment, destaca, per una banda, l’actuació d’Inspira a la plaça del Teatre (21:30h). Una proposta que anirà acompanyada d’una botifarrada popular. I a la mateixa hora, però a la plaça Major, hi haurà una audició de sardanes. Finalment, en l’altra proposta destacada del dia, els encarregats de tancar la nit seran dues de les formacions amb més projecció del panorama musical català: Els Catarres i Nyandú.

Pel que fa al divendres 16 d’agost, serà el torn pel Ball de Festa Major a la plaça de les Rodes amb Setson (22:00h). La Muralla tornarà acollir per segon any, un sopar popular que comptarà també amb l’inici d’un Correfoc Txiqui i concerts amb Tirantlofunk, Les Absentes i un altre dels grups destacats d’enguany, La Colònia (el nou projecte d’alguns dels components de Gertrudis).

El dissabte dia 17 tindrà lloc una de les novetats més importants: la Festa es trasllada al centre del poble, a la Muralla, en lloc del parc de la Draga com era habitual. Les actuacions començaran aviat, a les 7 de la tarda, amb la proposta familiar de The Penguins i el seu “Reggae per xics”. Continuarà el reggae/ska/punk dels barcelonins Ítaca Band, presentant el seu nou treball “Rema” a Banyoles. A la nit, el gipsy punk dels granadins Sonido Vegetal i l’electrònica internacional de The Pinker Tones seran els encarregats de tancar la programació nocturna (a la Muralla a les 23:59h).

Finalment, el diumenge 18 d’agost, seran Els Pescadors de l’Escala amb les seves havaneres i cançons de taverna els que tancaran la Festes d’Agost de Banyoles 2013.

El dilluns dia 5 d’agost en una roda de premsa es detallaran totes les propostes de les Festes d’Agost de Banyoles.