Banyoles. L’Ajuntament de Banyoles posa en funcionament el primer punt de recàrrega de vehicles elèctrics a la ciutat

El primer punt de recàrrega de vehicles elèctrics de Banyoles està situat a la via pública, concretament a la cruïlla entre el carrer Josep Maria Bohigas i el carrer Servites, al costat de la façana posterior del Museu Darder de Banyoles. El punt pot recarregar a dos vehicles al mateix temps. Estarà disponible per a qualsevol persona que disposi d’un vehicle elèctric pur o híbrid amb possibilitat d’endollar-se i que prèviament sol·liciti l’alta com a usuari de vehicle elèctric a Banyoles. Per sol·licitar l’alta com a usuari del servei cal omplir una instància i adjuntar la documentació a l’Oficina d’atenció ciutadana de l’Ajuntament de Banyoles. Ara mateix a Banyoles hi ha 5 vehicles elèctrics, 4 turismes i un ciclomotor.

El servei començarà de manera gratuïta i només a la màquina 109, que serà l’única preparada per a recàrrega i en la qual hi haurà programats els passos a fer per part de l’usuari. Tanmateix, l’usuari haurà de retirar un tiquet de zona blava, ja que es tracta d’un aparcament amb un servei associat. En cas d’incidències els usuaris poden trucar a la Policia Local de Banyoles, al telèfon 972 57 57 57.

El regidor de Via pública i Mobilitat, Lluís Costabella, ha explicat que “després de mesos de treball per aconseguir-ho l’Ajuntament posa en funcionament el primer sistema de càrrega de cotxes elèctrics de Banyoles”. Per Costabella, “serà un exemple de que l’Ajuntament de Banyoles ajuda a potenciar els vehicles elèctrics a la ciutat”.

* Aquest divendres 19 de juliol a 2/4 de 12 del matí, a la cruïlla entre el carrer Josep Maria Bohigas i el carrer Servites, el regidor de Via pública i Mobilitat, Lluís Costabella, ensenyarà a la premsa com funcionen aquests punts de recàrrega.

Imatge: el regidor de Via pública i Mobilitat, Lluís Costabella, usant el punt de recàrrega (Ajuntament de Banyoles)