Banyoles. L’Ajuntament de Banyoles acaba el carrer Barcelona, que presenta una important renovació

En el marc del Projecte de rehabilitació integral del barri de la Farga de Banyoles, impulsat per l’Ajuntament de Banyoles i la Generalitat de Catalunya, s’han executat les obres de reurbanització del carrer Barcelona, al barri de la Farga, a Banyoles. Es tracta d’una obra important del Pla de barris i actua sobre un dels carrers més transitats pels veïns i on està situat el Centre Cívic Banyoles i diferents establiments comercials del barri. El cost de l’actuació és d’uns 239.000 euros (IVA inclòs).

Es tracta d’una obra que millora el serveis que passaven per sota del carrer. Així doncs, s’ha desdoblat el sanejament, es passa d’una claveguera unitària a una xarxa d’aigües pluvials i una altra per a aigües brutes o residuals. També, s’han renovat els serveis de telefonia, línies elèctriques i enllumenat.

Cal destacar que s’ha aprofitat per canalitzar i arranjar el tram del rec Major que passava per sota del pisos del carrer Barcelona, a la cantonada amb el carrer Paper, on s’hi havien detectat irregularitats amb els abocaments de les aigües residuals dels pisos. El rec Major s’ha desviat per sota del carrer Barcelona. El regidor d’Urbanisme de Banyoles, Miquel Vilanova, ha destacat que “les actuacions més importants són aquestes que no són visibles”.

El projecte s’aplica després d’un procés de participació ciutadana amb els veïns i associacions del barri. Precisament, una de les decisions fruit de la participació ciutadana és no perdre places d’aparcament. Així doncs, l’únic espai sense places d’aparcament i a un sol nivell és l’espai entre el carrer Girona i el Centre Cívic per facilitar la circulació de vianants. La resta del carrer segueix els mateixos criteris que l’actual amb places d’aparcament a cada costat i una zona de càrrega i descàrrega.

Imatge: el regidor d’Urbanisme, Miquel Vilanova, al carrer Barcelona (Ajuntament de Banyoles)