Banyoles. Amb l’acabament del carrer Nou, a Banyoles, es pot anar per zona de vianants de la plaça Major al Monestir

El carrer Nou, a Banyoles, permet la continuació de la zona de vianants del Barri Vell. Així doncs, es pot anar per la zona de vianants de la plaça Major al Monestir de Sant Esteve. L’alcalde de Banyoles, Miquel Noguer, ha insistit “en l’objectiu fer arribar la zona de vianants al Monestir”.

El carrer Nou s’ha dissenyat a un sol nivell i amb travertí. Cal destacar les noves canalitzacions d’aigües negres i aigües pluvials. També, s’eviten els embassaments d’aigua al carrer Nou a l’encreuament amb el carrer Església. El cost del carrer Nou és d’uns 420.000 euros, amb una subvenció de l’INCASÒL.
Com a millores incloses en el projecte del carrer Nou es va aprofitar per habilitar com a zona de vianants la plaça Santa Maria, davant de l’església de Santa Maria dels Turers. La reforma de la plaça Santa Maria inclou el mateix tractament que la resta del Barri Vell amb la millora dels serveis i el clavegueram, el soterrament de serveis, i amb un paviment de travertí, provinent de València com el del carrer Nou.

Imatge: Aquest matí, l’alcalde de Banyoles, Miquel Noguer, i el regidor d’Urbanisme, Miquel Vilanova, al carrer Nou