Caldes de Malavella. Comencen les obres de la carretera de Llagostera

El 27 d’octubre està previst que comencin les obres de la carretera de Llagostera que travessa Caldes de Malavella. Aquesta setmana, però hauria de començar ja part del desplegament que habilita el terreny per aquestes obres. La durada prevista és de 6 mesos i anirà a càrrec de l’empresa Obres i Paviments Brossa SA. El preu de sortida de les obres és de 1 milió d’euros, tot i que la licitació s’ha adjudicat per 735.000€, s’espera que la despesa final volti els 800.000€. L’àmbit d’actuació arriba des de la rotonda de la carretera de Llagostera i la Plaça de l’Ajuntament Vell, fins al dispensari mèdic. Aquest és el resum de les actuacions:

1- Xarxes de serveis noves: Es farà la conducció d’aigua, la xarxa de clavegueram i d’aigües plujanes i l’enllumenat nou.
2- Eixamplament i noves voreres: El tram esmentat tindrà voreres amb un ample mínim de 2,5 metres i un de màxim de 4,5. Això implica pavimentar zones on ara hi ha terra i eixamplar algunes voreres per facilitar el pas a peu.
3 – Nova rotonda: Es construirà una rotonda a l’alçada de la Font del Càntir que ajudarà a distribuir el trànsit de cotxes cap a la plaça de l’Ajuntament (antic) i el carrer Rera Muralla, el carrer de Girona i l’avinguda de Catalunya.
4- Pavimentació del carrer Pla i Deniel: Es pavimentarà el carrer Pla i Deniel des de la carretera de Llagostera fins al carrer de les Termes Romanes.
5- Reforma de la zona d’accés a Sant Grau i recuperació dels safaretjos. Construcció d’unes escales i una rampa d’accés per a persones amb problemes de mobilitat.
6- Canvi d’ubicació de la marquesina: La marquesina de la parada de l’autobús es trasllada al costat de la Font del Càntir.
7- Nou accés al parc de la Sardana: Es farà un mur de contenció amb una inscripció que durà el nom del parc. Es construirà també un accés nou a través d’escales i d’una rampa adaptada.
8- Aparcaments nous. S’habilitaran dues zones d’aparcaments de manera que els cotxes no aparquin a sobre de la vorera.

Aquesta obra comportarà canvis en el trànsit i incomoditats per tots els ciutadans de Caldes. Així, durant els sis mesos que durarà l’obra els camions no podran transitar per la zona, a excepció d’aquells que vénen a descarregar. Aquestes incomoditats seran temporals per després poder gaudir d’un espai públic més segur i d’acord amb les necessitats de la gent.