Girona. Resum dels acords del Ple municipal ordinari de juliol

El Ple va aprovar definitivament el Reglament dels Pressupostos Participats dels Barris i el Pla d’Igualtat d’Empresa de l’Ajuntament de Girona

A l’apartat de mocions, es va aprovar la proposta presentada per la CUP i ICV-EUiA per restablir les parades de la Línia 11 d’autobús pel Barri Vell

Ahir va tenir lloc el Ple municipal ordinari del mes de juliol. Pel que fa la Comissió Informativad’Alcaldia es va aprovar inicialment la bandera de la ciutat de Girona, atesa la voluntat de l’Ajuntament d’adoptar de forma oficial la bandera com a símbol de la ciutat.

Sobre la Comissió Informativa d’Hisenda i Gestió Municipal es va presentar a Ple i aprovar de forma conjunta la modificació de la plantilla orgànica de personal d’aquest 2013 i la modificació de l’Oferta Pública d’Ocupació per tal d’aprovar les bases de la convocatòria per proveir dues places de sergent la Policia Municipal. Un dels altres punts destacats de la comissió d’Hisenda i Gestió Municipal va ser l’aprovació per unanimitat del Pla d’Igualtat d’Empresa amb el qual s’integra una perspectiva de gènere a la política de recursos humans. També en aquest apartat la regidora d’Hisenda i Gestió Municipal, M. Àngels Planas, va defensar el Compte General de l’exercici 2012 que es va aprovar per 13 vots a favor, 7 vots en contra i 5 abstencions.

Pel que fa l’Àrea de Promoció i Ocupació, es varen presentar al Ple d’ahir dues aprovacions d’actuacions urbanístiques. La primera feia referència a la modificació puntual del Text refós del PGOU núm. 49 per a la regulació de la densitat d’habitatges per parcel·la en zones d’ús residencial d’habitatge plurifamiliar i la segona aprovava definitivament el projecte d’urbanització del carrer del  Bisbe Sivilla de les obres de restitució de l’àmbit afectat pel TAV a la zona Parc Central – Plaça d’Europa. Finalment, i respecte la Comissió Informativa de Serveis a les Persones, es aprovar per 20 vots a favor i 5 abstencions el Reglament dels Pressupostos Participats dels Barris. Aquest reglament ha estat en període d’informació pública i durant aquest temps (que va finalitzar el passat6 de juliol de 2013) ha rebut al·legacions de 6 entitats o grups municipals. Ahir es van resoldre aquestes al·legacions i es va aprovar definitivament.

Mocions

A l’apartat de mocions, la CUP i ICV-EUiA varen presentar una moció en defensa del transport públic i de qualitat a l’abast de tothom, que, com que es va aprovar per 14 vots a favor i 11 en contra, farà que l’autobús de la línia 11 passi de nou per les quatre parades del Barri Vell. Aquesta modificació s’havia impulsat des de la Regidoria de Seguretat, Mobilitat i Via Pública a causa principalment de la baixa utilització i la perillositat del servei. La següent moció, presentada pel grup municipal del PSC, que demanava combatre la pobresa energètica de la ciutat de Girona, es va aprovar també per 14 vots a favor i 12 en contra. Per acabar, la moció conjunta presentada per la CUP i ICV-EUiA per denunciar la confiscació d’estelades als aficionats del Girona FC es va votar per punts.

En el punt número 1, on s’expressava la queixa de l’Ajuntament i demanava explicacions a la Delegació del Govern espanyol a Andalusia per la confiscació, van haver-hi 15 vots a favor, 2 en contra i 7 abstencions. En el punt número dos que demanava explicacions pel fet al ministre de l’Interior Espanyol i al ministre d’Educació, Cultura i Esports i la votació va quedar 14 vots a favor, 3 en contra i 7 abstencions. D’altra banda el tercer punt, que demanava donar suport com a Ajuntament als seguidors del Girona FC denunciats, les votacions van quedar com la primera votació, i el quart punt que reclama actuar sempre igual quan succeeixin fets com aquest, les votacions van quedar com les del segon punt.