Llagostera. Cubells identificats amb un xip permetran bonificar fins al 40% el rebut de les escombraries als veïns de Llagostera

S'ha repartit 2.500 cubells nous i s'ha modificat l'ordenança fiscal

Amb el lema 'A Llagostera la recollida de residus s'ha renovat' en els darrers mesos s'han incorporat diverses novetats i innovacions tecnològiques en el servei de recollida de residus a Llagostera, arrel de les millores incloses en el nou contracte de recollida i gestió de les deixalles.

Les millores  han consistit en actualitzar la recollida amb nous vehicles més eficients i amb menys emissions contaminants i sonores, incorporar una tecnologia més avançada que permet sistemes de seguiment i control més eficaços. 'Entre altres coses s'han renovat els cubells de la recollida porta  a porta, els contenidors de les activitats comercials adherides al servei municipal, els contenidors i la senyalització de les àrees dels veïnats i les urbanitzacions', tal i com ha explicat el regidor de Medi Ambient Xavier Vilella.

Una de les novetats importants ha estat la incorporació de xips electrònics als cubells de la recollida porta a porta que permetran fer un seguiment dels residus que genera cada habitatge per tal de poder aplicar bonificacions econòmiques a les llars que facin una bona gestió.

En poc més d'un mes, s'han repartit 2.500 cubells nous, que representen el 80% dels habitatges de la zona porta a porta implantada al nucli i a Llagostera Residencial.  Segons Vilella, 'És un resultat molt positiu que reflecteix la forta implicació i conscienciació ambiental i social de tots els llagosterencs.

Amb aquesta renovació i les millores contractuals introduïdes es pretén millorar la qualitat i l'eficiència del servei, amb l'objectiu d'aconseguir un major percentatge de recollida selectiva, disminuir la fracció de rebuig i alhora millorar la qualitat de les fraccions, disminuint així, a presencia d'impropis.

Xerrada informativa

Per a donar a conèixer totes les millores i resoldre qualsevol mena de dubte s'ha organitzat una xerrada informativa al teatre municipal pel proper dijous 9 de novembre a les 19h.

La xerrada anirà a càrrec de de Josep Maria Tost, director de l'Agencia de Residus de la Generalitat de Catalunya i dels responsables de l'àrea de medi ambient de l'ajuntament de Llagostera.

Bonificacions fiscals

Per fer efectives les bonificacions a partir del 2018, el Ple de l'Ajuntament ha aprovat, amb les abstencions dels dos grups a l'oposició (ERC i AperLl) la modificació de les ordenances fiscals per a l'any vinent, entre elles l'ordenança reguladora de la taxa per recollida i tractament d'escombraries.

La modificació contempla una bonificació de fins el 30% de la quota els habitatges en zona urbana amb servei de recollida porta a porta que facin una correcta separació dels residus.

Aquesta bonificació podrà ser del 30% o del 15% en funció de les dades subministrades pel xip electrònic que incorpora els cubells i que recolliran la freqüència així com possibles incidències detectades.

En els casos en què no s'arribi als mínims de recollida de les fraccions de selectiva: 24 dies l'any de paper/cartró, 48 dies l'any d'orgànica i 40 dies l'any d'envasos lleugers, o tingui registrades més de 10 incidències no serà aplicable la bonificació.

La bonificació s'aplicarà d'ofici per part de l'Ajuntament a través del llistat que faciliti l'àrea de Medi Ambient,  que es calcula a partir de les dades recopilades des del servei de recollida de residus municipals.

Les bonificacions poden arribar a un màxim del 40% ja que també s'aplica una bonificació del 5% en els jubilats, un 5% per a l´ús de la deixalleria i un 5% per als veïns que fan compost a casa seva i estan degudament donats d'alta com a compostaries a l'Àrea de Medi Ambient de l'ajuntament.

1509519817IMG_2953.JPG