Palamós. L’Àrea de Medi Ambient de l’Ajuntament de Palamós posa en funcionament un nou sistema de recollida de residus en diversos punts del municipi

Es tracta, de les anomenades “Illes emergents”, un sistema d’actuació que permet retirar durant nou hores els contenidors del carrer, evitant tenir actives àrees de recollida de residus en punts molt transitats o turístics de la vila. D’aquesta manera d’ençà el passat cap de setmana i cada dia, es retiren els contenidors al voltant de les 9 h del matí procedint a una neteja amb aigua a pressió de tota l’àrea d’aportació. Els contenidors tornen a quedar instal•lats de les 18 h de la tarda i fins a primera hora del matí del dia següent. Les zones on s’ha aplicat aquest nou pla són al carrer d’Adrià Àlvarez i també al passeig del Mar, l’estenedor de xarxes de l’esplanada del port i l’aparcament de la Planassa. En aquestes tres darreres àrees d’aportació també s’ha procedit a la retirada dels tancats de fusta que les envoltaven.

Coincidint amb el passat cap de setmana, 6 i 7 de juliol, l’Àrea de Medi Ambient de l’Ajuntament de Palamós ha posat en marxa un nou sistema de funcionament per a les àrees d’aportació ubicades en punts molt transitats o d’interès turístic i comercial de la vila.
Es tracta de les anomenades “Illes emergents” mitjançant les quals es permet retirar durant nou hores els contenidors de recollida de brossa de les àrees afectades i, per tant, del carrer. El sistema s’ha posat en funcionament aquest estiu en període de prova però l’objectiu es mantenir-lo fix durant tot l’any.
D’aquesta manera d’ençà el passat cap de setmana i cada dia, els operaris de l’empresa concessionària del servei municipal de recollida de residus retiren els contenidors a partir de les 09 h del matí procedint posteriorment a una neteja amb aigua a pressió de tota l’àrea d’aportació que ha quedat buida. Aquests contenidors tornen a quedar instal•lats a partir de les 18 h restant en servei fins a les 09 h del matí del dia següent.
Les zones on s’ha aplicat aquest nou pla són al carrer d’Adrià Àlvarez i també al passeig del Mar (davant jardins del brollador), l’estenedor de xarxes de l’esplanada del port i l’aparcament de la Planassa. Precisament en aquestes tres darreres zones els operaris de la Brigada Municipal han procedit a retirar els tancats de fusta que envoltàven les respectives àrees d’aportació.

L’Àrea de Medi Ambient que valora molt positivament el funcionament del nou sistema en aquest primers dies d’aplicació, ha enviat a veïns i comerciants de l’àmbit d’influència d’aquestes àrees una carta informativa de la posada en funcionament de les “Illes emergents” i ben aviat retolarà l’àmbit d’aquestes àrees amb senyalització informativa.
Paral•lelament a l’inici d’aquest sitema s’ha reforçat el servei de recollida porta a porta a comerços i restaurants de la zona per tal que no hagin d’utilitzar aquests contenidors per a la fracció orgànica, el vidre i el cartró.