Banyoles. El Banyoles té QR presenta novetats per enguany com ara allotjaments i restaurants

L’any passat es va posar en funcionament el projecte Banyoles Té QR amb la voluntat de proporcionar als visitants, informació pràctica dels principals elements patrimonials de la ciutat. A banda dels tòtems amb la incorporació dels codis QR, es va crear un web que explicava el projecte i el seu funcionament.

Precisament, s’han ampliat continguts d’aquest web, que són els que ha presentat aquest dimarts la regidora de Comerç, Consum, Turisme, Fires i Promoció econòmica de Banyoles, Joana Vilà. La nova informació que s’ha incorporat és:

• Allotjaments de la ciutat (classificats per categories: alberg, hostal o fonda, càmping, hotel i turisme rural).
• Restaurants de la ciutat (classificats per tipus de cuina: catalana, creativa, de mercat, italiana, peix i marisc, mediterrània i asiàtica).
• S’ha afegit la informació meteorològica (dades actuals i previsió).
• S’ha afegit la ubicació dels punts d’informació digital, perquè el visitant hi pugui fer la visita (oficina de turisme, Museu Darder, Museu Arqueològic i Monestir).
• També s’han incorporat digitalment diferents fulletons d’informació que es poden trobar en paper a l’oficina de turisme. Concretament, hi ha la guia d’activitats de descoberta de l’entorn natural i patrimonial de juny a desembre, la guia de Banyoles, i l’itinerari llegendari. Properament se n’afegiran més.

Per tant, el sistema del Banyoles té QR, a més de funcionar amb les codis QR, s’usa com a web independent tant per a ordinadors com per a dispositius mòbils.
Sobre el funcionament, l’usuari només ha de teclejar www.banyolesteqr.com des de qualsevol dispositiu, ja sigui ordinador o dispositiu mòbil. El sistema adaptarà la visualització dels continguts de la millor manera possible considerant les característiques de l’aparell.

La informació s’estructura de dues maneres:
1. Des del menú: permet accedir a tota la informació del web de manera més concreta, amb diferents apartats que responen a les principals preguntes que es pot fer el visitant quan arriba: què està passant? (notícies d’interès turístic), què puc visitar? (punts d’interès), què puc fer? (agenda d’activitats), on em puc allotjar? (llistat de diferents allotjaments escollits aleatòriament) i on puc menjar? (llistat de diferents restaurants escollits aleatòriament).
2. Des de la pàgina inicial: hi ha diversos mòduls que contenen informació d’interès; com arribar a Banyoles, informació meteorològica, agenda o com contactar amb l’oficina de turisme, i, també, es proposen a l’atzar indrets per visitar, restaurants on menjar o allotjaments on quedar-se.

Dels punts d’interès, allotjaments i restaurants el sistema mostra una fitxa amb les principals dades i enllaça amb un mapa de Google Maps que ens permet saber exactament on es troba cada element. Si el dispositiu té GPS, amb el Google Maps també es pot calcular com arribar-hi a peu o amb cotxe.
A totes les pàgines hi ha l’opció per compartir-ne els continguts a les xarxes socials (Facebook, Twitter, Google Plus o Linkedin) o per correu electrònic. D’aquesta manera es contribueix a l’efecte “boca orella” i per tant, que la ciutat, tingui més presència a internet gràcies als mateixos usuaris i usuàries del servei. També, es dóna accés ràpid a la pàgines de Facebook i Twitter de Turisme Banyoles i al Canal Banyoles, canal de vídeos de l’Ajuntament de Banyoles al YouTube
La regidora de Comerç, Consum, Turisme, Fires i Promoció econòmica de Banyoles, Joana Vilà, ha manifestat que “hem ampliat els continguts del servei amb la voluntat de crear un portal d’informació turística apte per a múltiples dispositius”. Per Vilà, “volem facilitar l’estada als visitants proporcionant-los, a través del seu mòbil, tota la informació que poden necessitar des de que surten de casa fins a arribar a la ciutat”. Segons ha explicat la regidora Vilà cal “treure partit de les noves tecnologies i dels smartphones, i per tant, contribuir a que la ciutat tingui major presència a internet i als dispositius mòbils ja que cada vegada hi ha més usuaris que tenen aquests dispositius que faciliten un accés immediat a la informació que en aquest cas, des de la ciutat, es vol transmetre”.

Imatge: la regidora de Comerç, Consum, Turisme, Fires i Promoció econòmica de Banyoles, Joana Vilà, reproduint amb la tauleta el portal d’informació turística Banyoles té QR.