Cassà de la Selva. Cassà congela la majoria d'impostos i taxes del 2018 i promou les bonificacions de caràcter social, mediambiental i de reactivació econòmica

Els contribuents que s'acullen a bonificacions per l'IBI i la taxa d'escombraries ha crescut un 27% i un 21% respectivament l'any 2017.

Pau Presas, regidor d'Hisenda: «L'objectiu és mantenir la política fiscal iniciada fa dos anys i potenciar les bonificacions de caràcter social, mediambiental i de reactivació econòmica».

El ple municipal del mes d'octubre va aprovar el dimecres al vespre (amb els vots a favor d'ERC i l'abstenció del PDeCAT) les ordenances que regularan els impostos i les taxes que pagaran els cassanencs el 2018. En línies generals els impostos i les taxes es congelen i augmenta, com està passant els darrers anys, el rebut de l'IBI i les escombraries. L'objectiu d'aquest any és seguir fomentant que els cassanencs s'acullin a les bonificacions aprovades en bona part des de l'any passat.

Pau Presas, regidor d'Hisenda, va explicar que «l'objectiu és mantenir la política fiscal iniciada fa dos anys i potenciar les bonificacions de caràcter social, mediambiental i de reactivació econòmica que en bona part es van aprovar l'any passat».

Efectes de les principals bonificacions aquest 2017

ICIO: 24 contribuents s'han beneficiat d'alguna de les bonificacions ja sigui per noves construccions, rehabilitacions fetes per joves o per obres en façanes o el nucli històric.

Taxa d'escombraries: 388 contribuents s'han acollit a la bonificació, un 21% més que l'any anterior quan la van sol·licitar 307 persones.
Taxa de clavegueram: és nova de l'any passat i l'han sol·licitat 48 contribuents.

IBI: 675 contribuents s'han acollit a alguna de les bonificacions, mentre que l'any passat ho varen fer 472, suposa un augment del 27%.
Llar d'Infants: aquest any han sol·licitat la bonificació 14 persones, 4 més que l'any anterior.

Principals bonificacions a les que poden optar els cassanencs l'any 2018

Per a joves: bonificació del 50% de l'ICIO per a joves o parelles de menys de 35 anys que facin obres de nova construcció, rehabilitin o reformin llars perquè sigui la seva residència habitual.
Per a jubilats, famílies nombroses i monoparentals: bonificació del 25% de l'IBI per a famílies nombroses; bonificació del 32% de la taxa de clavegueram i recollida d'escombraries per a jubilats amb ingressos equivalents o inferiors a la pensió mínima; bonificació del 25% de la taxa d'escombraries i de clavegueram a famílies nombroses i monoparentals si els ingressos familiars no superen el 5.5 o el 2.75% de l'IPREM.
Per ús d'energies renovables: bonificació del 50% de l'impost de vehicles híbrids o amb sistema GLP; bonificació del 75% de l'impost per als vehicles elèctrics; bonificació del 10% per la realització de compostatge casolà.
Per a empresaris: bonificació del 2,5% de l'IAE per cada nou contracte indefinit d'empreses del poble; bonificació del 25% de l'ICIO per als que iniciïn activitats econòmiques al Polígon Industrial i hagin de rehabilitar, reformar o fer noves construccions.
Per als propietaris d'habitatges: bonificació del 2% de l'IBI per als que tinguin domiciliat el rebut i els que vulguin fer efectiu el primer dia del període de cobrament; bonificació del 30% de l'IBI per als propietaris que cedeixin els habitatges a la borsa de lloguer social i s'ocupin efectivament.
Per fer actuacions al barri vell: bonificació del 60% de l'IBI durant 4 anys als immobles del barri vell on es comenci una activitat econòmica, comercial o cultural; bonificació del 95% de l'ICIO per als que comencin una activitat o rehabilitin un edifici en aquesta zona.
Subvencions ampliades i/o aprovades pel 2017
Rehabilitació de façanes: subvenció de 30.000 € per aquells que rehabilitin façanes.
Millora de locals comercials: subvenció per modernitzar i renovar els locals comercials de 15.000 €.

1509102312Un moment del ple del mes d'octubre .jpg

Canal Ajuntament 2012 | Un projecte de NOTIDIG | redaccio@canalajuntament.cat | Avís Legal | 667732409