Llagostera. En marxa el projecte Llagostera 3.0 per democratitzar l'accés a la tecnologia i desenvolupar les habilitats digitals dels veïns del municipi

Aquest mes d'octubre els centres educatius de primària i secundària de Llagostera han començat a desplegar a les aules, el projecte Llagostera 3.0. Es tracta d'un projecte pioner que compte amb el suport i la participació de Samsung, LEGO Education ROBOTIX, Editorial Vicens Vives i la Secretaria de Telecomunicacions, Ciberseguretat i Societat Digital de la Generalitat de Catalunya amb la voluntat de  democratitzar l'accés a la tecnologia oferint eines i formació en aquest àmbit a l'abast de tots els veïns del municipi.

L'Ajuntament de Llagostera l'ha posat en marxa, en el marc de les actuacions del Pla de Barris amb la compra d'un total de 81 robots educatius, 60 tablets, 9 ordinadors portàtils,  màquines i mecanismes motoritzats, sets d'energies renovables i sets de pneumàtica que  estaran a l'abast de tota la població que hi estigui interessada.

Bona part d'aquest material, que ha suposat una inversió de 45.000 €, s'ha cedit a les escoles Puig de les Cadiretes, Lacustària i a l'Institut de Llagostera. La resta de material està disponible al Centre de Recursos ubicat a l'Espai Cultural Casa de les Vídues, on a partir del novembre s'impartiran cursos i tallers oberts a la ciutadania a partir dels 5 anys d'edat. En total s'han programat 16 sessions, entre cursos, tallers i capsules d'iniciació a la robòtica, a la programació i a l´ús de diverses eines tecnològiques.

El Centre de Recursos neix amb la voluntat de ser un element de cohesió social, que facilitarà l'accés a tothom a les noves tecnologies amb material de primer nivell.

Amb el projecte Llagostera 3.0 'Volem que Llagostera sigui un referent en l'àmbit de la tecnologia. La majoria de feines i eines que es faran servir en el futur més proper encara no s'han inventat i per això volem potenciar la formació en tecnologia i les habilitats digitals des de la base. Crear un ecosistema digital per permeti reduir les desigualtats i fomentar les vocacions tecnològiques, no només de l'alumnat en edat escolar, si no també dels pares, mares, professorat i de tot l'entorn', tal com ha explicat Ramon Soler, regidor de Promoció Local  i Pla de Barris de l'Ajuntament de Llagostera.

Soler, acompanyat de l'alcalde de Llagostera, Fermí Santamaria, ha presentat el projecte a l'estand de Samsung al Saló de Tecnologia per a l'Ensenyament SIMO que es celebra a Madrid, del 25 al 27 d'octubre.

15090021003_4.jpg
15090021003_3.jpg