Palamós. Palamós prepara el municipi per acollir aquest proper cap de setmana la Copa del Món de Triatló 2013

Es preveu que, a banda dels esportistes i acompanyants, centenars de persones visitaran el municipi durant el cap de setmana per tal de seguir de prop aquesta destacada prova esportiva. L’Ajuntament de Palamós habilitarà aparcaments a la zona del Pla de Nau que, amb capacitat per uns dos mil cotxes, unirà amb el municipi mitjançant un servei gratuït d’autobús. L’Ajuntament també ha editat 15 mil tríptics informatius sobre les mesures de mobilitat que s’establirant durant el cap de setmana en cadascun dels sectors del municipi afectats pel pas del triatló. Més d’un centenar de policies i sanitaris, vetllaran a Palamós per la seguretat dels atletes i el públic durant el proper cap de setmana, en una prova que ja compta amb prop de 200 voluntaris.

Palamós arrenca la setmana de la Copa del Món de Triatló que el municipi acollirà el proper cap de setmana, 13 i 14 de juliol, amb la presència de reconeguts triatletes d’arreu del món i que té el suport de les federacions internacionals, espanyola i catalana de Triatló.

El recorregut s’ha previst en el àmbit urbà del municipi amb un circuit que passarà principalment per la zona litoral més propera al nucli. Per tant els àmbits del passeig del Mar, tota la zona portuària o una part de la Fosca, seran protagonistes de l’itinerari dels triatletes, però també sectors de Sant Joan, o l’Eixample.

Tríptics informatius per a la mobilitat amb vehicle

Per aquest motiu a finals del mes passat l’Ajuntament de Palamós ja va editar uns 15 mil tríptics que va distribuir a tots els domicilis del municipi mitjançant el qual s’informa de les mesures per a la mobilitat amb vehicle que amb motiu del triatló s’establirant a Palamós i principalment en aquells sectors de la vila per on s’ha previst el pas dels triatletes.

En aquest sentit cal destacar que el pas a peu per a ciutadans i públic en aquests àmbits estarà totalment garantit i que el circuit es podrà creuar a través dels punts de pas habilitats al llarg de tot el traçat i degudament senyalitzats. Per descomptat que es garantirà en tot moment l’accés dels serveis d’emergència a qualsevol punt del municipi. Els vehicles dels veïns que es trobin dins el perímetre del circuit només podran entrar o sortir d’aquest àmbit en els intervals de temps entre prova i prova i per punts habilitats i senyalitzats.

Aparcaments amb connexió gratuïta de bus

Degut a la transcendència d’aquest esdeveniment esportiu es preveu que, a banda dels propis triatletes i dels seus acompanyants, Palamós rebi la visita durant tot el cap de setmana de centenars de persones d’arreu que es desplaçaran a la vila per seguir de prop el triatló.

En previsió d’acollir els vehicles que puguin desplaçar-se al municipi l’Àrea de Seguretat i Mobilitat de l’Ajuntament de Palamós ha ampliat el nombre de d’aparcaments a la vila habilitant dues grans zones com espais d’estacionament disuasori que, en aquest cas, s’han establert en uns terrenys ubicats en l’àmbit del Pla de Nau i amb una capacitat global d’uns dos mil cotxes. Concretament un entre la C-31 i la riera Aubi i l’altre al costat dels camps esportius annexes a l’Estadi Municipal.

Per tal de facilitar la connexió entre aquest punts d’estacionament i el nucli urbà del municipi, l’Ajuntament de Palamós habilitarà de manera totalment gratuïta un autobús llançadora que cada deu minuts connectarà aquest aparcaments amb la vila.

La Policia Local de Palamós ja ha iniciat avui dilluns les tasques per a la informació i previsió de prohibició de circulació i estacionament que s’establirà a la vila amb motiu del triatló. D’aquesta manera s’ha iniciat la instal·lació de cartells al carrer amb la senyalització de les afectacions, així com la distribució de notes d’avís redactades en quatre idiomes als aparcaments particulars ubicats dins els perímetres del circuit.

Més d’un centenar de professionals vetllaran per la seguretat i mobilitat

Més d’un centenar de policies i sanitaris, vetllaran a Palamós per la seguretat i mobilitat dels atletes i el públic durant el proper cap de setmana, en una prova que ja compta amb prop de 200 voluntaris.

Es tracta principalment d’agents de la Policia Local de Palamós, de la Policia Local de Calonge, dels Mossos d’Esquadra, seguretat d’empreses privades i serveis sanitaris, que es distribuiran durant els dos dies pel circuit i el municipi.

A banda l’organització ja compta amb un total de 175 voluntaris i voluntàries que formaran part de les diverses àrees en les que s’estructurarà l’organització d’aquesta destacada prova esportiva, com l’atenció dels triatletes al punt d’informació i registre, passant pels punts de control establerts en els diversos recorreguts, l’àmbit tecnològic amb el registre i enviament de dades, o bé el suport en tasques d’atenció mèdica o de fisioteràpia als esportistes participants.