Solsona. Les rutes guiades nocturnes descobreixen la ‘Solsona subterrània’

Solsona amplia aquest estiu la seva oferta turística apostant per les visites guiades. El Quarto dels Gegants, els cellers de cases particulars del nucli antic i el Pou de Gel seran els protagonistes de les rutes que es concentraran sobretot els caps de setmana.

La tercera edició de les visites nocturnes d’estiu que programa Solsona Turisme conjuntament amb el Patronat Comarcal de Turisme es dedica als cellers desconeguts. Sota el títol de ‘La Solsona subterrània’ els divendres de juliol a partir de 2/4 de 9 del vespre i durant una hora i mitja es visitaran diversos cellers de cases privades del nucli antic solsoní. La ruta sortirà de l'Oficina de Turisme (ctra. Bassella, 1) per dirigir-se a Cal Carreres, el celler municipal que es va museïtzar fa tres anys. L’itinerari continuarà per Cal Cabanes, on es visitarà una antiga conducció d’aigua subterrània que comunica amb la font de la plaça de Sant Joan. Tot seguit s’entrarà a dos habitatges particulars del carrer de Llobera: en un, s’hi troben dues tines molt antigues, i en l’altre, un celler que aprofita part de la muralla. A continuació es baixarà pel Vall Calent i es passarà per les restes de les muralles del Palau Episcopal que es van museïtzar l’any passat i s’acabarà al pou de gel on s’oferirà una sorpresa als participants. Encara hi ha algunes places disponibles per a la visita de demà i també per a la resta de setmanes. Les persones interessades a conèixer ‘La Solsona subterrània’ es poden adreçar a l’Oficina de Turisme (Ctra. Bassella, 1), trucar al 973 48 23 10, enviar un correu electrònic a Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la. o Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la. o bé consultar els webs www.solsonaturisme.com o www.turismesolsones.com.

El regidor de Promoció Econòmica, Lluís-Xavier Gonzàlez, ha agraït “la predisposició dels propietaris d’immobles del nucli antic que ens permeten de visitar els seus cellers i així descobrir una mica més de la rica història de la nostra ciutat”. Gonzàlez assegura que l’objectiu d’aquesta oferta turística estival és “oferir al visitant i al solsoní una visió diferent del nostre patrimoni, dins d’un entorn no tan habitual com el que provoca el capvespre”.

Visites familiars al Quarto dels Gegants

Una altra proposta turística per aquest estiu a Solsona és el Quarto dels Gegants. Inaugurat tot just fa un any, serà el principal reclam d’unes visites guiades pensades per a fer en família i pensades per al públic infantil. Es duran a terme els dissabtes fins el 17 d’agost a les 7 de la tarda. El punt de sortida és l’Oficina de Turisme i es preveu que durin una hora. La visita al Quarto dels Gegants inclourà una ruta pel nucli antic. També hi ha l’opció de completar-ho amb una visita al Pou de Gel. Durant l’estiu, les explicacions seran els dissabtes i els diumenges a la 1 del migdia i els dissabtes també a 2/4 de 7 de la tarda. El punt de trobada és al mateix indret i el recorregut dura mitja hora. Si s’opta per visitar tant el Quarto dels Gegants com el Pou de Gel, s’oferiran descomptes.

Aquest estiu també es posarà a prova l’audioguia de Solsona, que permet conèixer els principals indrets d’interès de la ciutat a través d’una aplicació de veu per a mòbils. S’adreça a aquells turistes que vulguin visitar Solsona al seu aire. El nombre de descàrregues d’aquesta aplicació s’ha anat incrementant progressivament les darreres setmanes.

Imatge: El Quarto dels Gegants serà el principal reclam per al públic familiar (Ajuntament de Solsona)