Amposta. Jornades de les Lletres Ebrenques

Aquest dimarts 17 d’octubre s’ha realitzat la roda de premsa de presentació de la XII Jornades de les Lletres Ebrenques, una nova edició que se celebrarà del 18 al 21 d’octubre a la Biblioteca Comarcal Sebastià Juan Arbó.

En la roda de premsa hi han estat presents l’Alcalde d’Amposta, Adam Tomàs, la regidora d’Ensenyament i Cultura, Inés Martí, Joana Serret, organitzadora de les Jornades de les Lletres Ebrenques i Fuensanta López, representant de l’associació Lorquianes, participants en aquesta edició.

L’alcalde d’Amposta ha volgut remarcar «les Jornades de les Lletres Ebrenques s’han anat consolidant en el calendari cultural de les Terres de l’Ebre, i cada vegada més i més gent assisteix a les seves activitats. Des de l’Ajuntament d’Amposta els hi donem tot el nostre suport, creiem que la cultura no té preu i ens ajuda, en temps convulsos com els que vivim, a fomentar el diàleg entre tots nosaltres. Així que per a nosaltres treballar en la cultura i el diàleg, és fonamental per crear nous pots de diàleg».

Adam Tomàs hi ha afegit, «hi ha actes molt potents, com la trobada amb l’escriptor Rafel Nadal, presentant la seva última novel·la, ‘La senyora Stendhal’, també actes que ja s’han convertit en tradicions, com el reconeixement a alguna personalitat local, en aquesta edició serà l’ampostí, Manel Eiximeno, Director del Centre de Recursos Educatius de l’ONCE a Catalunya, i l’acte d’entrega del Mèrit de les Lletres Ebrenques 2017.»

Per la seva banda, la regidora d’Ensenyament i Cultura, Inés Martí, ha comentat que «creiem que invertir en cultura és invertir en futur, vam arribar a les desenes jornades en un gran programa, i en aquestes dotzenes tenim un programa encara més consolidat. Uns dies on la literatura ebrenca brilla i on destaquen apartats com els infantils i la col·laboració d’entitats com la Unió Filharmònica d’Amposta. Aquestes Jornades també estaran marcades per la il·lustració, amb la participació d’un artista tan consolidat, com Ignasi Blanch.»

La mateixa regidora, Inés Martí, ha prosseguit, «també hi trobarem espectacles com el de Leonard Cohn, o l’espectacle potent que donarà per finalitzada les Jornades, ‘Lorca, mar de sueños’, a càrrec de l’associació cultural, Lorquianas.»

Pel que fa a Joana Serret, impulsora de les Jornades de les Lletres Ebrenques, ha volgut «agrair a la regidoria d’Ensenyament i Cultura, la seva col·laboració i el fet que ens hagi deixat fer i decidir en total llibertat, el qual ens permet crear unes jornades tan variades i amb tanta qualitat com aquestes. Per altra banda agrair la col·laboració i participació de Wens Films, amb Angel Miñana al capdavant, o de les Lorquianes, un grup de dones que oferirà un recital carregat de connotacions, o la Llibreria Pont del Grau que serà l’encarregada de vendre els llibres que s’hi mostraran. Creiem que aquestes jornades són una manifestació de la literatura en tots els seus àmbits».

Des de l’associació cultural Lorquianes, han agraït aquesta participació «podrem impulsar i empoderar les dones en la paraula de Lorca, amb un espectacle que podrem gaudir dissabte a partir de les 19 h».

1508251593Jornades 4.jpg
1508251593Jornades 3.jpg