Platja d'Aro. La formació nord-americana The Walnut Street Ragtime Quintet protagonista del 6è concert del festival "Nits de jazz a Platja d'Aro" el divendres 17 d'agost

El Festival ha programa vuit concerts cada divendres del 13 de juliol al 31 d’agost a la Platja Gran

El proper divendres 17 d’agost a les 23 h se celebrarà el sisè concert del 15è Festival Nits de Jazz a Platja d’Aro amb l’actuació de The Walnut Street Ragtime Quintet. Aquesta serà la primera vegada que un grup nord-americà és present al Festival. Aquesta és doncs un concert especial, i esdevé un dels actes commemoratius del seu 15è aniversari. Els seus components (Rick Cook, trompeta; Dennis Davis, banjo i veu; Dave Anderson, clarinet, piccolo i flauta; Bob Hackett, contrabaix; Dick Domek, piano), han actuat amb artistes com Bob Hope, Rosemary Clooney, Aretha Franklin, Natalie Cole, The Temptations; i en les orquestres Lexington Brass Band, DiMartino-Osland Jazz Orchestra, Orquestra Filharmònica de Lexington, Manhattan Transfer o The Glenn Miller Orchestra. La seva variada procedència geogràfica (New Orleans, Chicago, New York, Tennessee, West Virginia i  Kentucky) fa que The Walnut Street Ragtime Quintet sigui una formació que representant de manera excel·lent els orígens del més pur de l’estil musical americà.

Organitzat per la regidoria de cultura de l’Ajuntament de Castell–Platja d’Aro amb el suport de la Diputació de Girona i el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, el cicle d’enguany el configuren vuit concerts gratuïts que tenen com a escenari la Platja Gran de Platja d’Aro (zona de Cavall Bernat), cada divendres a les 23 h, del 13 de juliol al 31 d’agost. Es confia a repetir el considerable èxit de públic d’edicions anteriors, amb un total de 20.000 espectadors, xifra que consolida el festival com una de les propostes més fresques, dinàmiques, de qualitat i amb èxit de públic a l’estiu de la Costa Brava. De bell nou, la gratuïtat de la proposta inclou també el servei de 1.000 cadires per al públic assistent.

Els primers concerts del Festival han estat els de les formacions Gospel Messengers Taller de Músics el 13 de juliol amb un espectacle amb grans èxits del gospel; Gemma Abrié Swingtet el 20 de juliol amb un repertori ple de grans clàssics del swing combinats amb la força del gospel clàssic; O Sister! el divendres 27 de juliolamb l’espectacle Shout, Sister, un recorregut per la música popular americana dels anys 30; Susana Sheiman & Ignasi Terraza Trio el 3 d’agost presentant el seu darrer projecte discogràfic, Swing Appel; i ara fa una setmana la Big Band Jazz Maresme & Marian Barahona presentant el seu projecte temàtic de  peces de swing per a balladors de Lindy-Hop Més enllà de l’actuació de demà els propers concerts del Festival són:

Divendres 24 agost · Violetta Curry & Dick Them Trio “Homenatge a Whitney Houston”

Violetta Curry, veu; Jaume Vilaseca, piano i teclats; Dick Them, baix; Ramón Díaz, bateria.

En aquest concert, la cantant de Philadelphia Violetta Curry, exmembre del grup The Supremes, interpretarà, acompanyada del Dick Them Trio, estàndards del jazz i del soul així com cançons de la recentment desapareguda Whitney Houston.

Divendres 31 agost · Palatchisimo “Jazz the way we are” Laura Simó, Stefano Palatchi & Francesc Capella Trio

Dues veus, dos conceptes. El Jazz com a nexe d’unió. L’apropament de Palatchi de la mà de Simó a un nou estil, amb la complicitat de tres grans professionals amb els que comparteixen escenari. Un recorregut per la música dels grans autors clàssics: Gershwin, Porter, Ellington... amb pinzellades de compositors contemporanis com Taylor, Joel i Jobim.

Gabinet d’informació i de mitjans de comunicació

T 972 804 205 . F 972 825 657

www.platjadaro.com

Cartell