Platja d'Aro. L'Ajuntament de Castell-Platja d'Aro estrena una web on els ciutadans poden comunicar les incidències més habituals de manteniment i conservació

Els usuaris poden comprovar l’estat del seu comunicat sobre un mapa fins a la seva resolució

La regidoria de serveis i sostenibilitat de l’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro ha posat en funcionament una web on els ciutadans poden comunicar les incidències més habituals relatives al manteniment i conservació del municipi. Aquesta nova aplicació informàtica, nascuda sota el nom Ajuda’ns a millorar s’ha incorporat dins el portal del ciutadà (http://ciutada.platjadaro.com) amb la voluntat del consistori per apostar per la participació ciutadana en la gestió de la ciutat, i per les noves tecnologies i aprofundir en l’agilitat que ofereixen a l’hora de comunicar incidències a la via pública, tant el sentit del ciutadà vers l’administració com viceversa, ja que l’usuari pot veure l’evolució del seu comunitat.

Ajuda’ns a millorar és doncs, una plataforma a internet, on l’usuari pot comunicar directament a l’Ajuntament una o diverses incidències que hagi detectat en espais o en serveis públics del municipi. Ho pot fer en qualsevol dia o moment del dia, sense dependre d’’horaris d’atenció al públic de les oficines municipals. Al mateix temps l’usuari obté informació actualitzada de l’estat de tramitació de la seva comunicació. Les incidències s’assenyalen sobre el plànol del municipi que es desplega per ubicar el lloc exacte on es produeix o detecta l’anomalia. Un comunicada la incidència i acceptada per estar dins els supòsits que admet la plataforma, una icona en forma de con de color vermell indica el lloc on el ciutadà ha assenyalat en la seva comunicació. Quan els serveis municipals reben l’ordre de resoldre la incidència anotada, el con canvia de color i es torna taronja, tot indicant que la incidència està en tràmit de resolució. Un cop els serveis municipals la resolen el con canvia al verd indicant que ha finalitzat el procés.

En l’apartat d’informació inicial de la plana web es detallen els problemes que es poden resoldre en l’aplicació, bàsicament sobre tres grans aspectes. El primer, el mobiliari urbà (elements urbans en mal estat com ara bancs o papereres; grafits en el mateix, mal funcionament de fonts ornamentals o d’aigua potable, desperfectes en jocs infantils, o sobre contenidors d’escombraries o de rebuig malmenats). El segon, la via pública (temes de neteja de carrers i parcs urbans; sobre contenidors o iglús de rebuig bruts o desbordats, papereres plenes, embornals embussats o mal estat de paviments o camins). I el tercer, l’enllumenat públic (fanals foscos o amb les portelles obertes o trencades, carrers sense enllumenat, disfuncions en horaris d’encesa i apagada). També es poden comunicar altres temes com les deficiències en la senyalització vertical o horitzontal, o obres mal senyalitzades. En canvi, el sistema no està dissenyat per resoldre problemes de subministrament elèctric a domicilis (correspon a la companyia Enher), avaries de la xarxa d’aigua potable (correspon a la companyia Aqualia), ni sol·licituds d’ampliació o creació de noves infraestructures.

Gabinet d’informació i de mitjans de comunicació

T 972 804 205 . F 972 825 657

www.platjadaro.com