Platja d'Aro. Platja d'Aro acull una campanya de civisme per fomentar la convivència nocturna entre usuaris de locals d'oci i veïns tot coincidint amb la festa major

Reduir els problemes de soroll derivats de la llei antitabac a l’exterior dels locals principal objectiu

Avui s’ha presentat en roda de premsa la campanya de civisme i convivència Maximum fun, minimun disturbance (Màxima diversió, mínima molèstia) que s’executarà aquesta propera nit – del 14 al 15 d’agost -, en els locals d’oci nocturn de Platja d’Aro, tot coincidint amb el penúltim dia de la Festa Major. Aquesta campanya té la voluntat de promoure la compatibilitat de l’oci i el lleure nocturn amb el descans dels veïns. Per això centra els seus esforços en evitar el consum d’alcohol a la via en espais no autoritzats, i el consum de tabac a l’exterior dels locals fruit de la prohibició de fer-ho en espais tancats, dues circumstàncies que sovint provoquen la concentració de grups nombrosos de persones amb possibles alteracions del descans de veïns.

Aquesta acció, que es desenvolupa per segon any consecutiu, està promoguda conjuntament per l’Associació d’Activitats Recreatives i Establiments Públics de Castell-Platja d’Aro i S’Agaró, la Federació Catalana d’Associacions d’Activitats Recreatives Musicals FECASARM, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Castell -Platja d’Aro, i l’esponsorització de Heineken. La campanya té a més a més voluntat cosmopolita, ja que es realitza bàsicament en anglès, i es compta que arribi directament a 2.000 clients d’establiments d’coi. Aquesta iniciativa dóna continuïtat a la col·laboració entre l’Ajuntament i el sector privat de l’oci nocturn del municipi i que ja va tenir una primera experiència els estius de 2007 i 2009 amb l’execució d’una primera campanya de civisme i convivència anomenada Tots Som Veïns.

Justament en relació al consum d’alcohol a la via pública en espais no autoritzats, l’operatiu especial d’estiu 2012 de la  Policia Local de Castell-Platja d’Aro, iniciat el 18 de juny en data 1 d’agost havia aixecat 233 actes en aplicació de l’Ordenança municipal reguladora de la venda i consum de begudes alcohòliques (el 75% del total de 310 actes per infraccions administratives). Cada acta ha suposat el decomís de les begudes i la imposició d’una sanció de 150 euros. Enguany s’hi destinen agents de paisà, i també s’han iniciat accions preventives i assistencials en relació als joves menors d’edat. Aquest operatiu especial s’endega amb l’arribada de l’estiu, època de màxima activitat turística en el municipi, en que els agents vetllen per aconseguir la conciliació entre l’oci de visitants i turistes i el dret al descans.

La Policia Local també ha aixecat 22 actes més per consum de drogues també a la via pública, - infracció prevista en la Llei 1/92 de protecció de la seguretat ciutadana -; 5  per incompliment d’horaris d’obertura en locals d’oci; 33 per la venda ambulant  i l’exercici d’activitat no autoritzades a la via pública, com per exemple fer d’estàtua humana (en 24 d’aquesta actes s’han comissat els objectes a la venda: joies, joguines. ulleres, rellotges, carteres CD i DVD...); i 4 per dur animals a la platja en aplicació de l’Ordenança municipal de tinença d’animals

Gabinet d’informació i de mitjans de comunicació

T 972 804 205 . F 972 825 657

www.platjadaro.com