Blanes. La Coral Veus Blanques de Blanes es retroba 20 anys més tard de la seva dissolució en un concert

Uns 60 cantaires es van reunir de nou ahir diumenge per homenatjar la seva directora, M. Rosa Vidal, qui durant prop de 40 anys també va tenir cura dels nens i nenes que s’encarregaven d’interpretar el “Cant de l’Àngel” a la processó de Diumenge de Pasqua

L’Església Santa Maria de Blanes va ser l’escenari que ahir diumenge va allotjar el concert dels ex-membres de la Coral Veus Blanques, vint anys després d’haver-se dissolt (1971-1991). Ho van fer en homenatge a la seva directora, Maria Rosa Vidal, i abans del concert també van cantar diversos temes a la missa de dotze, com solien fer fa més de 40 anys.
Va ser un cop acabada la missa quan la coral va fer un petit concert commemoratiu amb una selecció de peces que van culminar amb el Cant de la Senyera, la interpretació de la qual va aixecar una llarga ovació del públic assistent. Així va ser després que al llarg de tota la vetllada els espectadors van anar reblant l’actuació de la formació musical amb continuats aplaudiments.
La Coral Veus Blanques va néixer el 1971 en el si de l’escola El Viana, arran de la col·laboració musical que hi feia la mestra directora Maria Rosa Vidal. Des del principi, aquesta iniciativa va tenir la complicitat i el suport de la parròquia Santa Maria de Blanes, que va cedir la rectoria com a local d’assaig durant els 20 anys de vida de la Coral. Ben aviat aquest grup va anar creixent musicalment fins a convertir-se en una formació que combinava el cant coral amb la interpretació instrumental amb flautes dolces.
L’any 1974 la coral va entrar a formar part del moviment internacional de Pveri Cantors i va viatjar arreu d’Europa i de Catalunya interpretant música religiosa i catalana. Aquest treball ha quedat recollit en un disc enregistrat en uns estudis de gravació de Barcelona l’any 1978.
Val a dir que el mestratge de Maria Rosa Vidal va contribuir a formar musicalment més 200 joves blanencs, tota una generació que va aprendre música d’una manera altruista i engrescadora, i més encara en un moment en què el panorama cultural a Catalunya era desolador. D’altra banda, la directora musical també va ser qui durant prop de 40 anys es va encarregar de preparar els nens i nenes –la majoria membres de la Coral Veus Blanques- per interpretar la peça del Cant de l’Àngel a la processó del Diumenge de Pascua. La vetllada musical d’ahir diumenge va continuar després amb un dinar de germanor que va comptar amb un centenar d’assistents.