Altafulla. La Fira d’Artesans d’Altafulla commemorarà els 20 anys amb la confecció d’un miler de monedes gravades per l’efemèride

El Col·lectiu d’Artesans i la regidoria de Turisme de l’Ajuntament d’Altafulla ja ho tenen tot a punt per la Fira d’Artesans d’Altafulla, que enguany celebra la seva 20a edició. Tornarà a fer parada a la zona de les Eres, del 17 al 20 d’agost, en horari de 18h a 24h. La mostra s’ha presentat aquest matí a la Pallissa de l’Era del Senyor, i ha comptat amb la presència de l’alcalde d’Altafulla, Fèlix Alonso; el portaveu del Col·lectiu d’Artesans, Diego Spano; i el regidor de Turisme, Pere Gomés.

Per commemorar l’efemèride, Diego Spano ha avançat que el Col·lectiu d’Artesans ha encarregat la confecció d’un miler de monedes amb un gravat en record dels 20 anys de la mostra i amb les quals s’obsequiarà els paradistes, a banda d’altres productes artesanals de marxandatge. La nova edició mantindrà el mateix format que els darrers anys, amb la voluntat de continuar sent “una fira d’artesans per a artesans”.

Coincidint amb la celebració d’aquest 20è aniversari, la voluntat del Col·lectiu, segons el responsable, és “potenciar encara més l’artesania i oferir una fira viva amb quatre dies completament diferents per complaure un públic molt fidel”. Enguany, esperen tornar a acollir entre 30.000 i 35.000 visitants. Diego Spano ha agraït la col·laboració de l’Ajuntament i de les entitats que hi participen activament, així com la implicació de tot el poble.

El portaveu i membre del col·lectiu ha volgut destacar la participació dels Diables d’Altafulla que s’encarregaran de l’acte de cloenda de la Fira d’Artesans, i ho faran amb una de les seves infernals actuacions acompanyada per un Castell de Focs durant la tarda de diumenge.

El regidor de Turisme a l’Ajuntament d’Altafulla, Pere Gomés, ha felicitat el Col·lectiu d’Artesans per aquests vint anys al capdavant d’una fira que ha definit com “una de les cinc millors trobades artesanals d’aquest nivell que hi ha a Catalunya”. N’ha destacat “la qualitat per sobre de la quantitat”, i ha subratllat que “tot el que se selecciona, tant pel que fa a les exposicions artesanals, com als complements gastronòmics, i a les actuacions, és amb gust, amb estil i amb aquest segell de qualitat d’Altafulla”. Per l’edil, la clau està en “compaginar un municipi turístic amb un municipi amb vida pròpia”.

Una combinació que també ha destacat l’alcalde d’Altafulla, Fèlix Alonso, i que considera que és “el model del que ha de ser el turisme arreu de Catalunya”. Ha aprofitat la celebració d’aquest 20è aniversari per felicitar el Col·lectiu d’Artesans i tothom que ha fet possible “una fira que és de tots i que manté el caire que es va marcar des de bon principi”.

La Fira d’Artesans comptarà amb un total de 120 parades i atraccions artesanals, que van des dels sectors de l’alimentació fins als de la moda i complements, i diferents mostres d’oficis com picapedrer, fuster, ferrer, ceramista, sarroner, i demostracions de seda i vidre emplomat.

La principal novetat esdevindrà la renovació del 80% de les parades d’ofici, moltes de les quals adaptaran part dels seus espais de demostració per la canalla. Els infants podran gaudir de mostres de ceramistes, fusters, picapedres o ferrers, entre d’altres.

La zona de les Eres del Castell d’Altafulla es repartirà en tres espais diferenciats amb la zona d’artesania infantil, al Parc del Comunidor, i els espais de l’alimentació i les atraccions i activitats per a la canalla.

La música tampoc hi faltarà. Cada dia es podrà gaudir d’un gènere diferent: Dijous predominarà la música celta; divendres el funky, dissabte el rock, i diumenge, la vessant musical serà culminada per l’actuació de l’altafullenca Maria Vidal, participant en el darrer festival Altacústic.

Cal destacar també que el Museu Etnogràfic d’Altafulla restarà obert de 19 a 22h i s’oferiran visites guiades per aquest espai identificat amb la vida rural i d’oficis antics del municipi. D’altra banda, el programa magazín de La Xarxa, “País KM0”, oferirà una edició especial en directe des de la Fira d’Artesans el divendres 18 d’agost, de 18 a 20h.