Blanes. Jordi Roig, Joan Membrives i Jordi Masbernat, fotògrafs guardonats en el 23è Concurs Focs i Festes de Blanes

El vespre d'aquest passat dimarts va tenir lloc a la Sala Ma Luisa García-Tornel del Carrer Ample la proclamació del veredicte i lliurament de premis del 23è Concurs Fotogràfic Focs i Festes. Inclou tres categories i, d'alguna manera, perdura el bon gust de boca que sempre deixen en blanencs i visitants els actes de la Festa Major de Santa Anna, que enguany van tenir lloc del 21 al 28 de juliol, així com de dos dels esdeveniments més destacats que s'hi inclouen: els Focs Artificials i el Correfoc.

El concurs està organitzat per l'Ajuntament de Blanes amb el suport de l'AFIC, l'Agrupació Fotogràfica i Cinematogràfica de Blanes. El jurat format per Quim Torrecillas, Daniel Bron i Montserrat Moraleda es va haver d'ocupar de la sempre difícil tasca de triar els guanyadors i finalistes d'entre tots  els participants en les tres categories: actes de la Festa Major, Focs Artificials i Correfoc. La reunió per decidir el veredicte va tenir lloc el passat 6 d'agost.

144 treballs presentats per 34 fotògrafs i fotògrafes

El 23è Concurs Fotogràfic Focs i Festes de Blanes ha comptat amb la participació de 34 autors, que han presentat un total de 144 obres, dues xifres superiors a les registrades l'any passat, quan en van haver  30 i 131, respectivament. Pel que fa als treballs que han concorregut, la categoria que ha comptat amb més aspirants ha estat la dels Focs Artificials, amb 72 fotografies.

Els actes de la Festa Major han estat la segona categoria quant a major nombre d'obres presentades, amb un total de 40. Finalment,  l'encara relativament nova especialitat del Correfoc ha tingut 32 treballs presentats. La proclamació del veredicte i lliurament de premis la va encapçalar dimarts al vespre l'alcalde de Blanes, Miquel Lupiáñez, acompanyat del vici-president de l'AFIC, Jordi Roig, així com d'altres membres de l'entitat cultural.

Jordi Roig, Joan Membrives i Jordi Masbernat, guanyadors del primer premi

Durant l'acte de proclamació del veredicte es van lliurar un total de nou guardons, ja que en cada categoria hi ha un primer premi i dos finalistes. En les instantànies dels actes de la Festa Major el primer premi l'ha guanyat Jordi Roig, mentre que tant Josep Salip com Domingo F. Gómez han estat escollits finalistes.

En l'especialitat de Focs Artificials, el treball de Joan Membrives ha guanyat el primer premi , i els autors dels dos treballs finalistes han estat Alicia Torras i Pep Barco. Per últim, en la categoria del Correfoc, l'obra guanyadora l'ha signat Jordi Masbernat, i els dos finalistes han estat Pau Roig i Joan Membrives. El primer premi en cadascuna de les tres categories està dotat amb 150 €, mentre que cada treball finalista està guardonat amb 75€.

L'acte de lliurament de premis també va incloure a l'hora la inauguració de l'exposició que allotja les obres guanyadores i finalistes, així com una selecció de les que han participat en les tres categories. La mostra es podrà visitar fins el 6 de setembre en el següent horari: de dimarts a dissabte, de 18 a 21 h.

1502880727Visita Exposicio 4.jpg
1502880727Guardonats i membres AFIC.jpg