Barcelona. Agnès Busquets i Roger de Gràcia obren, amb un pregó doble, la Festa Major de Gràcia 2017, que commemora el seu bicentenari

Agnès Busquets i Roger de Gràcia, dos actors veïns de Gràcia, han estat els encarregats avui d'obrir amb un pregó doble la Festa Major de Gràcia 2017, la que commemora enguany dos-cents anys d'existència amb un programa extens d'activitats que rememoren els orígens d'aquesta festa d'estiu. Busquets i de Gràcia han posat un toc d'humor a la lectura d'un pregó que ha carregat contra la gentrificació del barri, proposant idees inversemblants perquè els turistes gaudeixin de la ciutat, i elogiant el caràcter col·laboratiu que cada any fa possible 'el miracle' de la Festa.

Els pregoners han estat acompanyats al balcó del districte per la tinenta d'alcaldia Janet Sanz, el regidor de Gràcia, Eloi Badia, i la presidenta de la Fundació Festa Major de Gràcia, Carla Carbonell.

Durant l'acte, tant la tinenta d'alcaldia, Janet Sanz, com el regidor de Gràcia, Eloi Badia, han destacat la fortalesa d'aquesta festa bicentenària, així com dels valors que transmet, de treball en equip i de cohesió veïnal. De la seva banda, Badia ha agraït la feina de la Fundació Festa Major de Gràcia, organitzadora de l'esdeveniment, 'per la seva tasca de pilotar amb energia i dedicació tanta feina, i treballar tant per tenir cura de preservar el patrimoni de la Festa per no perdre'n l'essència'.

Roger de Gràcia i Agnès Busquets, reconeguts actors de l'àmbit del teatre i la televisió, tenen vincles amb el districte, bé sigui familiars o per la seva carrera professional.

Roger de Gràcia va créixer al Fort Pienc però sempre ha mantingut el lligam amb el districte a través de la seva família, que hi va seguir vivint. Quan va formar la seva pròpia família, l'actor es va instal·lar de nou a Gràcia, on l'Agnès ja vivia.

Actor llicenciat en Comunicació Audioviosual, ha destacat com a presentador de diferents programes, com per exemple el Caçadors de Paraules, Bocamoll, OIK mentens, No me les puc treure del cap o La Meva, de Televisió de Catalunya. Ha col·laborat en altres programes de la mateixa cadena, com La Columna i el Polònia. Des del setembre del 2016 és el presentador del magazín de Catalunya Ràdio, Estat de Gràcia.

Per la seva banda, l'Agnès Busquets és una actriu catalana formada a l'Institut del Teatre, a Terrassa. Ha treballat al Col·lectiu Teatre Necessari Trono Villegas i a la Companyia Menudos, de Pau Miró. També ha col·laborat i participat amb diverses produccions teatrals.

La Festa Major de Gràcia arrenca demà amb un programa extens de més de 900 activitats, la majoria de les quals es realitzaran en horari diürn. A més enguany, la celebració dels 200 de Festa Major de Gràcia omplirà els carrers d'actes de commemoració d'aquest bicentenari, que tindran el seu epicentre en l'envelat instal·lat als Jardinets de Gràcia.

L'acte de lectura del pregó també ha servit per donar per inaugurat de manera oficial el mural que decora la façana de la seu del districte, que rememora els treballs artesanals del guarnit. Aquest mural vol ser la contribució del districte als actes del Bicentenari, que ha volgut recuperar l'antiga tradició de l'ajuntament de la Vila de guarnir la seva façana durant l'esdeveniment.

El mural és obra del l'estudi Reskate Arts & Crafts format per María López i Javier de Riba, i és un homenatge al procés de guarnit dels carrers i la seva singularitat.