Solsona. La regidoria de Cultura de Solsona fa una crida a les aspirants a pubilla

Es poden presentar candidatures fins al 12 de juliol a l’OAC de l’Ajuntament

Llueixen el vestit tradicional per Festa Major, Corpus i quan participen en actes del pubillatge en altres punts del país, si se’n té l’ocasió, i des de fa més de quaranta anys són una peça intrínseca de les festes centenàries de Solsona. Però anualment canvien de cares. La regidoria de Cultura convoca, un any més, el termini de presentació de candidatures a pubilla. Hi ha temps fins al 12 de juliol.
Els únics requisits per participar al procés selectiu és que l’aspirant estigui empadronada a Solsona i tingui entre 17 i 21 anys, una edat que posteriorment, si surt escollida, li permetrà prendre part en el certamen d’elecció de la pubilla de Catalunya. Actualment tant pot ser presentada per una entitat local o bé a títol particular. La inscripció s’ha de cursar a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) del consistori mitjançant una instància en què s’han d’especificar els estudis de la candidata i algunes de les seves aficions.
Les proves es duran a terme el dissabte 13 de juliol a les dotze del migdia. Consistiran en una part escrita de preguntes obertes i de tipus test de cultura local, catalana i general, i una breu entrevista personal. La noia que obtingui la millor puntuació serà proclamada pubilla el 8 de setembre a la plaça Major, mentre que les dues següents seran les noves donzelles d’honor.
El mateix 13 de juliol a les vuit del vespre a la plaça de Sant Pere, se celebrarà l’acte de comiat de la pubilla i les donzelles actuals, tal com es va fer l’any passat, i es faran públics els noms de les solsonines a qui cediran les bandes. Organitza aquest acte l’Associació del Pubillatge Solsoní.

Imatge: Les pubilles participant al Corpus, fa unes setmanes