Girona. El programa Investin Girona-Figueres agafa musculatura com a eina per a la promoció, difusió i captació d’inversions

L’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, i l’alcaldessa de Figueres, Marta Felip, han fet balanç avui del programa Investin Girona - Figueres, un programa operatiu conjunt per a la promoció, difusió i captació d’inversions  que es va presentar al 2015 , i centrat en l’espai urbà, industrial i tecnològic de l’àrea urbana de Girona i de Figueres. L’objectiu del projecte és impulsar l’atracció i captació d’inversions, principalment de l’àmbit industrial, i crear un espai compartit d’atenció a possibles inversions, tant procedents de l’estranger com  del país.

Durant la presentació d’avui, també s’ha donat a conèixer la nova pàgina web del programa, que en paraules de l’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, “esdevindrà l’eina principal per promocionar el territori, captar inversions i donar suport a persones o empreses que volen invertir en el territori”. A la pàgina web es fa difusió de 59 zones d’activitat econòmica (41 de l’àrea urbana de Girona i 18 de l’àrea urbana de Figueres) dels 22 municipis (14 de l’àrea urbana de Girona i 8 de l’àrea urbana de Figueres) que participen a l’Investin i que corresponen a un total de 1.087 hectàrees (664 hectàrees de l’àrea urbana de Girona i 423, de la de Figueres). Per dissenyar aquest espai web s’han tingut en compte relacions amb entitats, públiques o privades, que intervenen en la captació d’inversions que donen suport a les accions d’internacionalització com Acció, Diputació o Consells Comarcals, entre altres.

Una de les finalitats dels municipis que participen al projecte és crear un catàleg dels espais industrials, amb l’objectiu que serveixi com a eina per a la intervenció en polígons per estimular la inversió en el territori. En aquest sentit, l’alcaldessa de Girona, ha volgut manifestar que “la prioritat del nostre ajuntament es dotar d’eines al territori i l’Investin n’és una de molt potent, ja que pretén atraure més indústria i exercir de lobby per treballar conjuntament les necessitats d’alguns polígons i dotar-los dels equipaments que calguin”.

Des del gener de 2016 s’han atès i acompanyat 10 empreses per cercar ubicacions adequades a les seves necessitats. D’aquestes 10 empreses, 5 són de l’Estat espanyol i 5, estrangeres. També durant el 2016 s’ha contactat amb algunes empreses per detectar els dèficits i problemes que es troben les companyies que valoren la seva implementació al territori i per explicar-los el projecte i establir vies de col·laboració perquè esdevinguin ambaixadores del programa . L’alcaldessa de Figueres, Marta Felip, ha destacat que “aquesta és una experiència d’èxit amb pocs anys de recorregut i que se seguirà treballant per facilitar la implementació del teixit industrial a casa nostra”.

1501075336170726 Balanc Investin.jpg