Blanes. Rècord de participants a la 70a Travessia del Port de Blanes

El primer en cobrir la prova no competitiva ha estat el blanenc Guillem Pujol, mentre que a l’open femení la primera nedadora ha estat Aida Bertran, de Barcelona.

Un total de 325 persones han participat aquest diumenge, 12 d’agost, a la 70a edició de la Travessia Popular del Port de Blanes, superant amb escreix el nombre assolit l’any passat, qua nvan fer-ho 298 persones, la xifra més elevada que hi havia hagut des de feia molts anys.

Organitzada per l’Àrea d’Esports de l’Ajuntament de Blanes, la travessia ha atret l’atenció de blanencs i visitants durant aquest matí entre el lloc de sortida, la platja de Sant Andreu de Sa Palomera, però sobretot el lloc d’arribada: la platja petita del Port.

Tot i que no es tracta d’una prova competitiva, es lliuren sengles trofeus començant pels tres primers classificats a l’Open Masculí i a l’Open Femení. En aquest sentit, el nedador més ràpid ha estat el blanenc Guillem Pujol, del CN Lloret, que ha invertit 9’51 minuts; el segon lloc l’ha obtingut Ivan Sangines, del CE Mediterrani, i el tercer Ricard Pujol, del CN Mataró, que precisament és germà del primer classificat.

A l’Open Femení el primer lloc l’ha aconseguit Aida Bertran, del CE Mediterrani, que ha fet un temps de 10’01 minuts, seguida per Mireia Van Riet, del CN Calella, i Anabel Luis, del CN Atlétic Barceloneta.

Després del lliurament als tres primers classificats als dos opens, s’han fet entrega de diverses distincions. El premi al primer blanenc en cobrir la travessia l’ha rebut precisamentel primer classificat a l’Open Masculí, Guillem Pujol, mentre que la primera blanenca ha estat Àngels Rodríguez, del Club Triatló Blanes.

Els dos participants més joves han estat Guillem Gasch, de 7 anys i Duna Jerez, de 6 anys, i que forma part del Club Natació Granollers. Per últim, els dos nedadors més veterans han estat Lluís Callis Bracons, de 79 anys, i Núria Gascon Viader, de 74 anys.

També s’ha fet una distinció especial pel seu esforç afegit al participar a la travessia per a dos nedadors paralímpics; Ivan Fernández, del CN Sabadell, i Tania Cerdà, del Màster Balears, qui ha participat en diverses olimpíades formant par de l’equip espanyol.

Al marge d’aquests trofeus, també s’ha obsequiat a cada nedador i nedadora a la seva arribada amb una medalla que s’han encarregat d’anar lliurant l’alcalde de Blanes, Josep Marigó, membres de l’equip de govern i regidors i regidores de l’Ajuntament de Blanes. Per la seva banda, el regidor d’Esports, Xavier Marcos, s’ha encarregat de donar el senyal de sortida quan passaven pocs minuts de les 10 del matí.

Durant tota la prova –que té un recorregut de 900 metres- diverses embarcacions anaven seguint els participants per si algun d’ells necessitaven algun tipus d’atenció per cansament o per algun altre motiu, com per exemple la possible presència de meduses. En aquest sentit, a la seva arribada a la platgeta del port els sanitaris de Creu Roja han atès alguns dels participants que havien patit picades, tot i que cap d’elles ha estat greu. Els casos s’han atès aplicant una solució a base de vinagre barrejat amb aigua de mar.

Abans de l’acte de lliurament de premis, els participants a la travessia també han reposat forces amb un esmorzar popular que s’ha fet a la llotja de la Confraria de Pescadors de Blanes. Per poder organitzar la prova de natació, l’Àrea d’Esports de l’Ajuntament de Blanes ha comptat amb la col·laboració de: Club de Vela Blanes, Protecció Civil, Policia Local, Creu Roja Blanes-Lloret-Tossa, Confraria de Pescadors de Blanes i Club Squash Blanes.

Per a més informació : Eva Palau – 608 880 002 i 654 725 106

Adjuntem imatges de la 70a Travessia Popular del Port de Blanes, així com dels nedadors i nedadores que han rebut els diferents trofeus i distincions