Canal Ajuntament

Solsona. Solsona ja disposa del full de ruta en promoció econòmica pels propers deu anys

Potenciar la diversitat econòmica, fomentar nous models d’empresa i recolzar el capital humà són els tres grans eixos estratègics

El Pla Director de Promoció Econòmica de Solsona, que ha de marcar el desenvolupament de la ciutat en els propers anys, s’ha presentat aquesta setmana en un acte, al qual hi van assistir una vuitantena de persones. La presentació  va comptar amb les intervencions de l’alcalde de Solsona, David Rodríguez, el regidor de Promoció Econòmica, Lluís-Xavier Gonzàlez, i la tècnica responsable del projecte, de la Fundació CEDRICAT, Marta Planas.
El pla d’acció de Solsona Co s’estructura en 46 accions organitzades en sis àmbits temàtics, que són empresa i emprenedoria: serveis, inversió i formació; marca o estratègia Solsona; nous productes turístics; producte local, artesania i comerç; joves i món laboral; i medi ambient i empresa. D’aquestes accions ja se n’estan desenvolupant onze, entre les quals, la creació i posada en funcionament d’un fons d’inversió local o grup de crowdfunding.
Marta Planas, de l’equip tècnic del CEDRICAT, que ha redactat el Pla Director, subratlla que “tan important és el procés com el resultat”. En aquest sentit, destaca que “el procés participatiu ha permès prendre en consideració les propostes de la ciutadania, així com afavorir la deliberació i el consens en l’elaboració del Pla Director”.
El regidor de Promoció Econòmica, Lluís-Xavier Gonzàlez, va explicar com s’implementarà i va posar de relleu “la responsabilitat del comitè executiu, format per empresaris del territori i representants del sector públic, per impulsar i fer el seguiment de les accions del pla”. D’entre les tasques que haurà de desenvolupar aquest comitè executiu hi ha la d’incentivar la participació d’altres agents del territori en la implementació d’accions, determinar una agenda de treball conjunta entre els actors que implementaran cada acció, realitzar el seguiment de l’execució de les accions i avaluar-les. Gonzàlez va subratllar que “en base als resultats obtinguts, el comitè executiu aportarà propostes i recomanacions de millora per a la següent programació anual”. 
L’alcalde, David Rodríguez, ha destacat el consens amb el qual s’ha elaborat el Pla Director i ha subratllat que ha de ser “un document obert, permeable i subjecte a possibles i raonats canvis en el decurs d’aquesta dècada”. L’alcalde ha posat de relleu que aquest projecte “no té una recepta miraculosa que doni la solució als problemes que avui patim” però ha emplaçat a “posar-hi els colzes i treballar de valent per assolir avantatges competitius davant d’altres localitats o zones”. Rodríguez considera que aquest document “ens permet tenir clars els objectius als que es pretén arribar i compartir-los ha de facilitar la nostra tasca”.
En el marc d’aquest acte, s’ha comptat amb una xerrada de l’emprenedor en sèrie Xavier Verdaguer, que va donar als assistents les vuit claus que considera bàsiques per fomentar l’emprenedoria Verdaguer, des de la seva dilatada experiència com a emprenedor, va transmetre als assistents un missatge optimista davant del futur així com algunes pautes per intentar assolir l’èxit professional. Va destacar la importància que representa cometre errors i aprendre d’ells per tal d’avançar i fer crèixer qualsevol negoci.
Aquesta Pla està subvencionat pel Servei d’Ocupació de Catalunya en el marc dels programes de desenvolupament local, i finançades amb càrrec als fons provinents del Servei Públic d’Ocupació Estatal del Ministeri de Treball i Immigració. El pla d’acció de Solsona Co estarà disponible els propers dies al web solsonaco.cat.


Imatge: Unes 80 persones van assistir a la presentació 


 

Canal Ajuntament 2012 | Un projecte de NOTIDIG | redaccio@canalajuntament.cat | Avís Legal | 667732409

Top Desktop version