Platja d'Aro. El trenet de la Vall d'Aro celebra el proper diumenge 12 d'agost la 12a trobada vaporista de la Vall d'Aro amb la circulació de minitrens

Totes les activitats són gratuïtes i se celebraran a l’entorn del Parc de l’Estació de Castell d’Aro

El proper diumenge 12 d’agost al Parc de l’Estació de Castell d’Aro s’hi celebrarà la 12a Trobada Vaporista de la Vall d’Aro, que coincidirà amb la celebració del 17è aniversari del Trenet de la Vall d’Aro (1995–2012), amb un conjunt d’activitats gratuïtes i obertes a tothom. S’hi farà la tradicional benvinguda institucional a les 12 h, i un esmorzar i dinar ferroviari per als participants, així com una trobada de radioafeccionats que transmetran la festa per ràdio arreu del món. Però el principal atractiu de la jornada serà la possibilitat de poder circular amb minitrens d’11 a 13 h i de 16 a 20 h i fa sempre les delícies dels més menuts. Aquest és un dels set únics circuits de modelisme a escala que hi ha a Catalunya. La jornada està organitzada per l’Associació El Trenet de la Vall d’Aro amb la col·laboració de la regidoria de cultura de l’Ajuntament de Castell – Platja d’Aro.

El tren de Sant Feliu de Guíxols a Girona, conegut popularment com a Feliuet o Carrilet,  es va inaugurar l’any  1892 funcionant com a línia de passatgers i mercaderies fins l’any 1969. Va ser el primer tren de la península en utilitzar la via estreta, ja que així es  facilitava la construcció d’un traçat molt sinuós amb 82 corbes. L’any 2009 l’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro va adquirir la locomotora número 5, juntament amb dos cotxes de viatgers amb tribuna. Aquesta locomotora va ser  construïda l’any 1893 per la casa Lokomotivfabrik Krauss & Cie. A.G. de Munic, Alemanya, i va ser la darrera en fer el viatge Girona- Sant Feliu de Guíxols l’any 1969. Un vagó mixt, amb sis seients de primera classe i correus, adquirit a la dècada dels anys 90 per l’Ajuntament, acompanya la màquina. La part que en un primer moment ocupava la segona classe, va ser suprimida i en el seu lloc es va instal·lar una petita estafeta per permetre treballar l’empleat de correus. A l’exterior es va col·locar una bústia on es podien dipositar les cartes. Actualment la locomotora i el vagó  estan sent restaurats per l’Associació El Trenet de la Vall d’Aro, i la primera es pot veure al Parc de l’Estació.

L’Associació El Trenet de la Vall d’Aro és una entitat membre de la Federació Catalana d’Amics del Ferrocarril (www.fcat.cat) nascuda l’any 1983, tot i que l’existència d’afeccionats és tant antiga com el propi ferrocarril. Aquest moviment cultural practica la bibliografia i la documentació, el modelisme, el col·leccionisme, la fotografia i altres activitats afins a l’entorn del món del ferrocarril. La Federació coordina les activitats conjuntes dels seus membres, tot potenciant la mútua comunicació i col·laboració. Entre els seus objectius també hi figuren fomentar el ferrocarril en tots els seus aspectes i oferir assessorament a entitats i organismes social i ferroviaris. I és clar, té un bon ventall d’activitats de caire lúdic com són els viatges organitzats periòdicament amb trens especial, amb material històric o d’última generació, a diferents indrets de Catalunya, mitjançant Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya o RENFE. Un altre aspecte destacat dels Amics del Ferrocarril són, justament els circuits de modelisme per a fer-hi circular trenets a escala, com el de Fornells de la Selva i el Castell d’Aro.

Gabinet d’informació i mitjans de comunicació

Verdaguer, 4 . 17250 PLATJA D’ARO

T 972 804 205. F 972 825 657