Platja d'Aro. Big Band Jazz Maresme & Marian Barahona protagonitzen el cinquè concert del festival d'estiu 'Nits de jazz a Platja d'Aro', demà divendres 10 d'agost

El Festival ha programa vuit concerts cada divendres del 13 de juliol al 31 d’agost a la Platja Gran

Demà divendres 10 d’agost a les 23 h se celebrarà el cinquè concert del 15è Festival Nits de Jazz a Platja d’Aro amb l’actuació de la Big Band Jazz Maresme & Marian Barahona. Aquesta formació compleix set anys d’existència, període en els que han compartir escenari amb companys il·lustres com Jesse David, Wendell Brunious, Bob Sands o Txell Sust, entre d'altres. Formada per reconeguts musics de jazz, és actualment  una de les big band més sòlides del país. Els seus membres han format part o encara participen en formacions com La Vella Dixieland, La Locomotora Negra, Barcelona Jazz Orquestra, Big Band Jazz Terrassa, Lucky Gury Big Band, Cotton Club Big Band, Orquestra Plateria, La Barcelona Big Latin Band; o en els grups d’acompanyament de Nina, David Civera, Natalia, Guillermina Motta, M.A. Céspedes, Dani Nel·lo, o Gerard Quintana. La formació han engegat projectes temàtics com el de les peces de swing per a balladors de Lindy-Hop, que han editat en el ser primer CD i que oferiran en aquest concert.

Organitzat per la regidoria de cultura de l’Ajuntament de Castell–Platja d’Aro amb el suport de la Diputació de Girona i el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, el cicle d’enguany el configuren vuit concerts gratuïts que tenen com a escenari la Platja Gran de Platja d’Aro (zona de Cavall Bernat), cada divendres a les 23 h, del 13 de juliol al 31 d’agost. Es confia a repetir el considerable èxit de públic d’edicions anteriors, amb un total de 20.000 espectadors, xifra que consolida el festival com una de les propostes més fresques, dinàmiques, de qualitat i amb èxit de públic a l’estiu de la Costa Brava. De bell nou, la gratuïtat de la proposta inclou també el servei de 1.000 cadires per al públic assistent.

Els primers concerts del Festival han estat els de les formacions Gospel Messengers Taller de Músics el 13 de juliol amb un espectacle amb grans èxits del gospel; Gemma Abrié Swingtet el 20 de juliol amb un repertori ple de grans clàssics del swing combinats amb la força del gospel clàssic; O Sister! el divendres 27 de juliolamb l’espectacle Shout, Sister, un recorregut per la música popular americana dels anys 30; i ara fa una setmana Susana Sheiman & Ignasi Terraza Trio presentant el seu darrer projecte discogràfic, Swing Appel. Més enllà de l’actuació de demà els propers concerts del Festival són:

17 agost · The Walnut Street Ragtime Quintet

Rick Cook, trompeta; Dennis Davis, banjo i veu; Dave Anderson, clarinet, piccolo i flauta; Bob Hackett, contrabaix; Dick Domek, piano.

Els membres d’aquest prestigiós grup americà han actuat amb grans artistes com Bob Hope, Rosemary Clooney, Aretha Franklin, Natalie Cole, The Temptations... i han tocat en orquestres com Lexington Brass Band, DiMartino-Osland Jazz Orchestra, Orquestra Filharmònica de Lexington, Manhattan Transfer o The Glenn Miller Orchestra. La distinta procedència dels components (New Orleans, Chicago, New York, Tennessee, West Virginia i  Kentucky) fa que The Walnut Street Ragtime Quintet sigui un representant excel·lent dels orígens del més pur estil americà.

24 agost · Violetta Curry & Dick Them Trio “Homenatge a Whitney Houston”

Violetta Curry, veu; Jaume Vilaseca, piano i teclats; Dick Them, baix; Ramón Díaz, bateria.

En aquest concert, la cantant de Philadelphia Violetta Curry, exmembre del grup The Supremes, interpretarà, acompanyada del Dick Them Trio, estàndards del jazz i del soul així com cançons de la recentment desapareguda Whitney Houston.

31 agost · Palatchisimo “Jazz the way we are” Laura Simó, Stefano Palatchi & Francesc Capella Trio

Dues veus, dos conceptes. El Jazz com a nexe d’unió. L’apropament de Palatchi de la mà de Simó a un nou estil, amb la complicitat de tres grans professionals amb els que comparteixen escenari. Un recorregut per la música dels grans autors clàssics: Gershwin, Porter, Ellington... amb pinzellades de compositors contemporanis com Taylor, Joel i Jobim.

Gabinet d’informació i mitjans de comunicació

Verdaguer, 4 . 17250 PLATJA D’ARO

T 972 804 205. F 972 825 657