Cassà de la Selva. Els cassanencs escullen les 11 propostes dels pressupostos participatius que se sotmetran a la votació final

Entre el llistat de les 11 propostes escollides, el parc per realitzar exercicis corporals, el rocòdrom en forma de tap, la tirolina al parc dels Fruiters o el semàfor i la millora d'il·luminació del carrer Provincial són les que van rebre més suport al taller de priorització de propostes.

Pau Presas, regidor d'Hisenda: 'Valorem molt positivament la participació dels cassanencs, especialment la mobilització dels joves i altres col·lectius d'entitats.'

Els cassanencs van escollir dimecres al taller de priorització de propostes dels pressupostos participatius les 11 propostes que passaran a la fase de votació final del mes de setembre. Per fer-ho van puntuar de 0 a 10 les 42 propostes que havien passat el filtre polític i tècnic i finalment es van escollir les que van obtenir una puntuació mínima de 6,5 punts.
Les 11 propostes escollides

Instal·lació d'equipament de calistenia / streetworkout (per realitzar exercicis físics amb el propi pes corporal) al parc situat entre el carrer Ponent i el carrer Ventallol.
Rocòdrom en forma de tap.
Instal·lar un rocòdrom en forma de tap de suro a la zona esportiva (nou equipament esportiu + reclam turístic).
Tirolina al parc dels Fruiters.
Instal·lar una tirolina al parc dels Fruiters perquè la mainada pugui gaudir de jocs atractius i diferents.
Semàfor i millora de la il·luminació la carrer Provincial.
Instal·lar un semàfor al carrer Provincial a l'altura de la cruïlla del carrer Castellflorit. També es milloraria la il·luminació de la cruïlla així com la del tram final del mateix carrer Castellflorit.
Cistelles de les pistes de bàsquet a l'aire lliure.
Arreglar les cistelles de les 3 pistes de bàsquet a l'aire lliure que existeixen actualment al poble.
Renovació dels contenidors del Mas Cubell.
Canviar els contenidors soterrats del Mas Cubell degut al seu estat de deteriorament.
Arranjament de l'espai Taller Orquestra.
Arranjar l'espai on s'ofereix el taller orquestra: arreglar les humitats i el pati posterior.
Pas elevat de vianants al carrer Hospital.
Instal·lar un pas elevat de vianants al carrer Hospital a l'altura de la sortida del pati gran de l'Escola Puig d'Arques per millorar la seguretat dels alumnes.
Il·luminar l'últim tram del carrer Empordà.
Il·luminar mitjançant fanals solars l'últim tram de carrer Empordà fins al carrer Conill.
Millora de la megafonia dels equipaments esportius.
Arreglar la sonorització i megafonia del PAV 3, el camp de futbol i el Pavelló Foment.
Enjardinar el pati de Can Trinxeria.
Posar-hi vegetació, gespa, il·luminació i estructura que permeti disposar d'ombra.

El regidor d'Hisenda, Pau Presas, valora molt positivament la resposta dels cassanencs i la participació dels joves i altres entitats al taller de priorització de propostes del darrer dimecres. Presas anima a tots els ciutadans a mobilitzar-se durant el període de votació final per buscar suports a les propostes que més els interessin.

A partir d'ara, l'Ajuntament treballarà per pressupostar les propostes i durant el mes de setembre s'iniciarà el període de votació en el qual podran votar les persones de 16 i més anys empadronades a Cassà. La votació es podrà fer per internet o a través d'una butlleta de votació que farem arribar casa per casa. De les 11 propostes que han passat a la fase de votació final s'executaran les que rebin més vots fins a esgotar els 60.000 € destinats al procés.

El document amb els resultats del taller participatiu, així com els llistats de les propostes vàlides i les descartades, es poden consultar a www.cassa.cat/pressupostosparticipatius.

1498829763El taller participatiu del dimecres 28 de juny.jpg
Fitxer adjunt: 1498829763NDP Els cassanencs escullen les 11 propostes dels pressupostos participatius que se sotmetran a la votacio final.docx