Barcelona. Pisarello anuncia 50 milions d'euros d'inversió en mesures de suport a l'activitat econòmica innovadora abans del 2019

Gerardo Pisarello pronuncia la conferència 'Estratègia 2025: Fem Barcelona, guanyem el futur' al Col·legi d'Economistes on demana la col·laboració del món econòmic, empresarial i acadèmic per pensar i construir plegats la Barcelona del segle XXI

Anuncia una propera trobada entre Ada Colau i Joan Ribó per impulsar més l'eix Barcelona-València

El primer tinent d'alcaldia fixa com els sectors econòmics estratègics per la propera dècada el de les noves tecnologies i el de l'economia verda i circular

El primer tinent d'alcaldia, Gerardo Pisarello, ha pronunciat avui al Col·legi d'Economistes la conferència 'Estratègia 2025: Fem Barcelona, guanyem el futur on ha anunciat que d'aquí al 2019, Barcelona Activa destinarà 50 milions d'euros al suport de l'activitat econòmica innovadora, amb un paquet de noves mesures i eines destinades a reactivar l'economia, impulsar l'economia digital i verda, desenvolupar l'economia local, crear ocupació, i donar suport als emprenedors i autònoms.

Davant representants del món econòmic, empresarial i acadèmic, Pisarello ha assegurat que en un context global 'd'incertesa i grans reptes', la ciutat de Barcelona viu una situació de creixement econòmic que, segons ha dit, 'no és malgrat el govern actual sinó, en part, gràcies a ell', i que s'imposa davant els que auguraven 'una Barcelona aturada, sumida en el caos, on tot decreix'.

Per a rebatre aquesta visió ha recordat que l'any passat el PIB de Barcelona va créixer un 3,4%, que la ciutat compta amb més d'un milió d'afiliats a la seguretat social i la xifra més alta d'ocupació des del 2009 o que només el primer trimestre de 2017 s'han constituït 2.465 empreses a BCN, un 5,7% més que l'any passat i la xifra més alta des del 2007. També ha recordat l'Oficina d'Atenció a l'Empresa de Barcelona Activa ha atès l'últim any un 60% més d'empreses ha impulsat la creació de 1.600 nous projectes empresarials i ha ajudat 9.500 empreses en creixement a consolidar-se.

Pisarello ha defensat, que en dos anys, el Govern ha demostrat que 'era possible gestionar amb rigor, apostant per l'expansió econòmica i amb sentit redistributiu'. Ha assegurat però, que més enllà de la gestió, per governar Barcelona s'ha de tenir 'imaginació i audàcia' per entomar els reptes de futur de la propera dècada.

Impuls de dos sectors estratègics: Les TIC i l'economia verda i circular

Pisarello ha defensat la necessitat 'd'impulsar un nou projecte de reforma urbana per l'any 2025 que sigui hereu del millor passat, que no parteixi de zero, i alhora dirigeixi la seva mirada als grans reptes del segle XX'I. En aquest sentit, Pisarello ha anunciat l'aposta que fa el Govern municipal per impulsar en la propera dècada, dos sectors estratègics emergents: el de les Tecnologies de la informació i el coneixement i el de l'economia verda i circular i les energies renovables.

Ha parlat d'un 'projecte pericèntric, clúster de clústers en termes econòmics, d'abast metropolità' per poder resoldre els reptes de futur com la mobilitat sostenible o l'habitatge, amb la posada en marxa de l'Observatori Metropolità de l'Habitatge i la fita de comptar amb un 10% d'habitatge assequible el 2025, davant l'actual 1,3%.

L'aposta clara per la innovació tecnologia, l'ha resumit en exemples concrets com la nova incubadora del MediaTIC, l'impuls a la fabricació digital i la reindustrialització 4.0, el projecte Maker District del Poblenou, els Ateneus de Fabricació o l'impuls del Parc Tecnològic de Nou Barris i el desenvolupament de l'economia local als barris. També ha defensat la necessitat d'apostar per la captació d'empreses verdes i per atraure i omplir naus buides als Polígons del Bon Pastor d'empreses industrials vinculades a l'economia verda i circular. Tot plegat a favor, ha dit 'd'una economia plural, diversa, distribuïda, híbrida'.

Pisarello ha defensat l'economia col·laborativa que prima el bé comú i l'interès general però ha alertat dels perills de plataformes digitals, com Airbnb. En aquest sentit ha defensat que cal establir 'regles de joc clares i transparents', i ser valents com ha fet el Govern, marcant línies vermelles per tal que operin dins la legalitat. 'Entre defensar els veïns o els interessos d'Airbnb tinc molt clar que escolliria', ha sentenciat.

Noves formes de col·laboració público privades i público comunitàries i noves aliances

Per tirar endavant aquesta Barcelona del segle XXi Pisarello s'ha compromès a 'escoltar tothom i no malbaratar el talent de ningú' i ha fet una crida a buscar formes noves, imaginatives, de col·laboració público privades i público comunitàries i noves aliances. Ha assegurat que per assolir aquest nou projecte, la ciutat necessita la col·laboració del món empresarial, de la societat civil, del mon de l'acadèmia. 'Si, se puede, però sempre que vosaltres també hi sigueu', ha sentenciat.

Ha fet, així mateix, una crida a teixir aliances amb d'altres ciutats 'davant un Estat que sistemàticament maltracta el municipalisme'. Ha reivindicat les inversions pendents a la Sagrera, en Rodalies, o la necessitat d'impulsar més l'eix Barcelona-València. En aquest sentit ha anunciat que properament se celebrarà una reunió entre Ada Colau i Joan Ribó per impulsar, amb altres ciutats del litoral, també del francès, el corredor mediterrani.