Llagostera. Dipsalut instal·la a Llagostera tres desfibril·ladors fixos i externs

Aquest dimecres han quedat instal·lats i en funcionament 3 desfibril·ladors fixos externs a Llagostera. Els aparells s’han instal·lat a la Plaça Catalunya, al CAP de Llagostera i al Pavelló municipal d’esports.

L’actuació s’emmarca dins del programa “Girona, territori cardioprotegit” impulsat des de l’organisme Dipsalut de la Diputació de Girona.

Sobre els desfibril·ladors i el programa Girona, territori cardioprotegit

Els desfibril·ladors fixos estan ubicats dins de grans columnes que, a més de protegir-los, contenen les instruccions per utilitzar-los i permeten veure l’aparell a molta distància. Se situen sempre a l’exterior (per tal de ser ben visibles, accessibles a tothom i les 24 hores), en emplaçaments considerats clau, per ser molt concorreguts o perquè s’hi realitzen activitats considerades de risc.

Els aparells estan connectats al Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM), de manera que quan algú procedeix a usar-los, el SEM rep una alerta i immediatament pot enviar atenció mèdica al lloc dels fets.

Els desfibril·ladors són automàtics, molt senzills d’utilitzar, de manera que poden ser utilitzats per qualsevol persona, sense necessitat de formació prèvia. No obstant, l’Organisme programa accions per ensenyar a utilitzar-los i donar-los a conèixer entre el veïnat de cada municipi a mesura que s’instal·len els aparells.

La instal·lació de desfibril·ladors es fa en el marc del programa Girona, territori cardioprotegit, que suposa la implantació de fins a 650 d’aquests aparells arreu de les comarques gironines per tal de reduir el temps de resposta en cas d’aturada cardíaca extrahospitalària. 500 desfibril·ladors són fixos. 130, mòbils (van dins els vehicles dels serveis de primera resposta com policies locals o equips de protecció civil) i 20, lliures (Dipsalut els cedeix de manera puntual per cardioprotegir activitats com curses populars, festes majors...).

Adjuntem foto de lliure distribució dels treballs d’instal·lació realitzats aquest matí a la Plaça Catalunya.