Titulars
A+ A A-

Blanes. L'Ajuntament de Blanes amplia les línies de transport públic de viatgers i millora una de les ja existents

Coincidint amb la segona quinzena del mes de juny, l'Ajuntament de Blanes ha introduït diverses millores en el transport públic de viatgers. La més destacada té a veure amb la recuperació de la Línia 7, que enllaça la Plaça Catalunya 'al centre de la vila- amb el Carrer Mercè Rodoreda 'a la zona turística, al barri d'Els Pins-, i que inclou un total de 8 parades.

Arran de la greu crisi econòmica i l'augment del dèficit del transport públic urbà, la línia de temporada número 7 va ser suprimida l'any 2009. Amb l'objectiu de fomentar els serveis que s'ofereixen tant a la ciutadania de Blanes com als visitants que s'allotgen als establiments hotelers de la zona turística, l'equip de govern ha decidit restablir la Línia 7 aquest estiu.

Una de les raons és aconseguir reforçar la temporada mitja, així com consolidar la temporada alta. Per aquest motiu, també s'han incrementat les dotacions i serveis que es donen en altres àmbits relacionats amb el turisme, com ara la gestió de residus, neteja viària, neteja de platges, millores de jardineria, etc. El restabliment de la Línia 7, que ha començat el 15 de juny, s'allargarà fins el 15 de setembre.

Està funcionant durant 12 hores, amb un horari que va des de les 9'45 h del matí fins les 21'45 h del vespre, amb un temps de recorregut estimat de mitja hora: dos serveis per hora. Per poder posar en marxa de nou aquesta línia s'ha destinat una partida de més de 30.000 €, si bé s'ha de tenir en compte que d'aquesta quantitat se'n recuperaran els imports que resultin de la venda de bitllets que es facin durant aquests tres mesos.

Millores en la Línia 2 que uneix la Ciutat Esportiva amb la Terminal de Bus

D'altra banda, des d'aquest passat dijous també s'han posat en marxa diverses millores en la Línia 2 que uneix la Ciutat Esportiva fins la Terminal d'Autobusos d'Els Pins-La Plantera, passant pel centre de la vila. Després de recollir diferents demandes i peticions per ampliar el recorregut, els serveis tècnics municipals van dissenyar un nou traçat que ha comportat la substitució i ampliació de parades, així com la construcció d'una de nova.

Es tractava d'optimitzar i racionalitzar el transport públic, ampliant l'abast d'aquesta línia, de manera que s'oferirà un millor servei, principalment pel que fa als barris d'Els Pavos, Quatre Vents, Mas Moixa, Can Borell i d'El Control-Horta de La Perla, on s'han fet els canvis. En aquest àmbit s'han substituït quatre parades, que s'han traslladat a un altre vial, permetent d'aquesta manera que es pugui fer transbord amb una altra de les línies. En total, la Línia 2 compta amb 34 llocs de pujada i baixada de viatgers, en un recorregut circular que és dels més utilitzats pels usuaris del transport públic.

El cost de les millores que s'han introduït aniran a càrrec del concessionari del servei, Transports Pujol, així com de partides de la Policia Local de Blanes. Es tracta de despeses menors, ja que s'ha hagut d'instal·lar rètols amb el recorregut, la senyalització de les parades, així com les de trànsit 'majoritàriament, pintura- per indicar que es tracta d'un lloc d'aturada del transport públic de viatgers.

Construcció d'una nova parada a Mas Cremat

Més endavant, en aquesta mateixa Línia 2 està previst que es construeixi una nova parada a l'entrada del barri de Mas Cremat, a la Carretera de Blanes a Tordera 'la GI-600-, que substituirà la que actualment està situada a l'Avinguda d'Europa. Amb aquesta modificació, els autobusos evitaran haver de baixar fins la girola del Carrer de Maig per fer el canvi de direcció necessari per seguir circulant per la GI-600 en direcció al barri de Mas Florit. Aquesta maniobra feia allargar la duració del trajecte.

Per realitzar la parada de bus serà necessari que prèviament es construeixi un petit muret d'un metre d'alçada aproximadament, amb una barana metàl·lica que encercli la superfície. La construcció d'aquesta nova parada, que implica obres menors, s'ha licitat per 33.906 €, ja que també es faran altres actuacions per millorar l'accessibilitat i seguretat dels vianants que es volen traslladar a peu des de la zona de Mas Cremat fins a la Ciutat Esportiva Blanes, situada molt a prop. En aquest sentit, s'habilitaran dos passos de vianants. Un d'ells es farà davant de la nova parada, per travessar la Carretera de Blanes a Tordera (GI-600), i l'altre al carrer Greco, un dels vials d'entrada al barri.

Actualment Blanes disposa d'un total de 7 línies de transport urbà de viatgers, de les quals dues d'elles són interurbanes. La 1 va des de la Terminal d'Autobusos fins a Lloret, amb aturada a l'Hospital Comarcal, mentre que la 2 també surt del mateix indret i arriba fins la Ciutat Esportiva, passant per Ca la Guidó i el centre de la vila.

La línia 4 connecta l'Estació d'Autobusos amb l'Estació de Trens passant pel centre, la Plaça Catalunya. Tant la línia 5 com la 8 tenen un recorregut alternat, de manera que la primera connecta el Mercat de Mas Enlaire amb els tres barris de Valldolig passant per Mont-Ferrant, i la segona va des del Mercat de Mas Enlaire fins a Residencial Vistamar, passant per Mont-Ferrant.

Per la seva banda, la Línia 6 és l'altra de caràcter interurbà, i uneix l'Estació de Tren de Blanes amb la veïna població de Lloret de Mar passant per l'Hospital Comarcal de la Selva. Finalment, també hi ha la ja esmentada Línia 7, que va des del centre fins la zona turística.

1497631156Un viatger consulta trajecte Linia 7 - 2.jpg
1497631156Nova Parada Linia 2 - 3.jpg
1497631157Terminal d'Autobusos 1.jpg
1497631157Trenet Turistic 3.jpg