Olot. L’Arxiu Comarcal commemora la Setmana Internacional dels Arxius

Amb motiu de la Setmana Internacional dels Arxius, que se celebra del 3 al 9 de juny, l’Arxiu Comarcal de la Garrotxa ha organitzat dues activitats. Aquest divendres 7 de juny, a dos quarts de vuit del vespre, a la sala d’actes del centre, Laura Canalias presentarà els resultats de la Beca Ernest Lluch de Ciències Socials i Humanes que va obtenir l’any 2011. En el treball, titulat La Biblioteca Popular d’Olot, 1918-1925. Una herència cultural, l’autora estudia, des d’una perspectiva històrica, l’evolució de la Biblioteca Popular d’Olot des que es va fundar fins al 1925, moment en què la situació provocada per la dictadura de Primo de Rivera va suposar un canvi en el seu funcionament, i n’analitza la incidència social i cultural que va tenir en la societat olotina de l’època. L’endemà 8 de juny, d’11 del matí a 1 del migdia, tindran lloc diverses visites guiades a l’Arxiu, en les quals els assistents podran recórrer les instal·lacions de l’equipament, començant pel moll de càrrega i descàrrega, continuant pels dipòsits especials i els dipòsits comuns, i acabant a la sala de consulta on, a més de la biblioteca auxiliar, els visitants podran veure una selecció dels documents més representatius que conserva l’arxiu. Aquesta mostra romandrà oberta fins al 28 de juny.