Cassà de la Selva. Cassà augmenta un 11,4% la recollida de fracció orgànica amb la campanya de sensibilització ciutadana per millorar la gestió dels residus

L'objectiu inicial fixat per la campanya era incrementar el 4% de la recollida de la fracció orgànica.
El nombre de ciutadans que utilitzen un compostador ha passat de 45 a 75, un augment del 66,7% .
L'Ajuntament de Cassà de la Selva va dur a terme del novembre de 2016 al març d'aquest any una campanya de sensibilització ciutadana per millorar la gestió dels residus i fomentar la recollida de la fracció orgànica. La campanya, finançada pel consistori cassanenc, l'Agència de Residus de la Generalitat de Catalunya i el Ministeri d'Agricultura, Alimentació i Medi Ambient, ha aconseguit uns resultats molt superiors als esperats ja que inicialment es pretenia incrementar un 4% les tones de residus orgànics recollits, però finalment s'ha aconseguit un augment de l'11,4%.
Aquesta millora, molt superior a la tendència habitual de la recollida d'orgànica a Cassà, s'atribueix als efectes de l'última campanya de sensibiltizació ciutadana que va consistir en tres accions concretes.
Promoció del compostatge casolà
El mes de novembre es va fer una xerrada per donar a conèixer pautes senzilles i efectives per fer un hort i un jardí ecològic, així com per practicar el compostatge casolà. Tots els assistents a la xerrada van poder sol·licitar gratuïtament un compostador.
L'Ajuntament de Cassà ja ha entregat fins al mes de maig 30 compostadors a particulars, els quals s'han sumat als 45 ciutadans que ja en tenien i, per tant, ha augmentat un 66,7% el nombre de particulars del municipi que fan compostatge casolà.
La campanya també va permetre editar 450 exemplars d'una guia de l'autocompostatge que es va repartir als ciutadans a través dels centres de jardineria i les agrobotigues del municipi.
Els ciutadans que ho desitgin poden sol·licitar un compostador gratuïtament a l'àrea de Medi Ambient de l'Ajuntament i gaudir d'un 10% de bonificació de la taxa d'escombraries.
Promoció de la recollida selectiva de la fracció orgànica
Amb l'objectiu de millorar la recollida selectiva de la fracció orgànica, durant la primera quinzena del mes de febrer d'enguany, es va fer una acció directa als centres escolars del municipi. Els agents cívics de Cassà ven fer xerrades a les escoles per explicar què és i com es gestiona la fracció orgànica i les raons per les quals és important fer recollida selectiva d'aquests residus.
Després de la xerrada es va repartir a tots els alumnes un cubell airejat per recollir la fracció orgànica, un paquet de bosses compostables i una targeta d'informació editada com a resum per donar a conèixer a les famílies la necessitat de millorar la recollida d'orgànica i la possibilitat d'aprofitar els residus a través de la cuina d'aprofitament.
En total, es van repartir cubells a 948 famílies i 52 es van quedar als diferents centres escolars per fer la selecció dels residus a les aules i als patis.
Adquisició de 25 contenidors específics
La campanya també va permetre adquirir 25 contenidors de recollida de residus orgànics amb una tapa especial per col·locar als espais amb més densitat urbana, on és freqüent trobar bosses amb residus no orgànics als contenidors marrons. Aquests cubells es van distribuir pel municipi l'últim trimestre del 2016.
L'Ajuntament de Cassà, que realitza campanyes de sensibilització ciutadana periòdicament, valora molt positivament els resultats aconseguits en aquesta ocasió i anima els ciutadans a seguir en aquesta línea.
Imatges adjuntes: Un moment de la xerrada dels agents cívics a les aules dels centres escolars / Els nous contenidors d'orgànica ubicats al municipi.

1496913337Un moment de la xerrada dels agents civics a les aules dels centres escolars.jpg
1496913338Els nous contenidors d'organica ubicats al municipi.jpg
1496913338Els nous contenidors d'organica ubicats al municipi 2.jpg