Platja d'Aro. Les platges del municipi consoliden els serveis de salvament, seguretat i vigilància amb 33 socorristes i diverses accions de caràcter preventiu

Enguany es tornen a distribuir 2.000 braçalets per localitzar possibles infants perduts a la platja

Les diverses platges de Platja d’Aro, en el marc del programa municipal de gestió, informació, manteniment i seguretat Fem Platja!’12, consoliden aquest estiu les múltiples mesures i serveis preventius de vigilància, salvament i socorrisme. Així, el conveni anual amb la Creu Roja  fa possible la participació d’un equip de 33 socorristes en 5 punts de socors, 6 cadires de vigilància i 1 una torreta de vigilància. En l’àmbit de la seguretat, la Policia Local hi destina de manera específica una patrulla en bicicleta, una barca de vigilància, i una parella per fer rondes a peu, tant de dia com de nit, moment, aquest darrer en que ho fan de paisà.

Concretament la Platja Gran disposa d’una torreta de vigilància (amb cadira de vigilància), tres punts de socors i quatre cadires de vigilància. Cala Rovira d’un punt de socors i d’una cadira de vigilància, i Cala Sa Conca un punt de socors i una cadira de vigilància. El conveni també garanteix un servei d’ambulància amb desfibril·lador i d’una embarcació de salvament (ambdós amb servei diari de 10 a 19 h). L’equip humà de salvament i socorrisme també té un paper important en matèria d’accessibilitat, doncs més enllà de les instal·lacions i material destinat a aquesta tasca (15 passarel·les de fusta, sis cadires amfíbies, jocs de crosses amfíbies, zones d’aparcament reservades, dutxes, rentapeus i serveis públics adaptats) és justament en els punts de socors on es poden trobar les cadires i les crosses amfíbies, a tocar de les passarel·les d’accés i són els membres de Creu Roja els que ajuden a qui ho necessiti a accedir a l’aigua.

També en aquests punts es distribueixen, per vuitè any consecutiu, 2.000 braçalets localitzadors, un sistema per reduir al màxim el nombre d’infants extraviats a les platges i reduir el temps per trobar els seus acompanyants, i minimitzar l’angoixa que provoca a pares, familiars o tutors i als mateixos infants. El braçalet té diversos colors en funció del tram concret de platja on s’ha distribuït. Quan es dóna un braçalet a un dels infants, es prenen les seves dades així com la seus pares o tutors. Així, quan hi ha un infant extraviat hi ha dos sistemes per localitzar els seus acompanyants: la zona de la platja identificat amb un color, i les dades i telèfons dels acompanyants.

El Servei de Platges promogut per la regidoria de serveis i sostenibilitat de l’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro, aplega amb el nom Fem Platja! el treball d’un equip multidisciplinar de 60 persones (tècnics, agents cívics, agents de Policia Local, socorristes de la Creu Roja, i personal destinat a tasques neteja i manteniment), i un pressupost de 765.000 euros, per desenvolupar una tasca integral de gestió de la façana marítima des del manteniment i neteja a la seguretat. El treball per aconseguir estàndards de qualitat és un dels principals objectius del programa, i aquest estiu Sa Conca, Platja Gran, i Cala Rovira han estat guardones amb la Bandera Blava en reconeixement del compliment d’una estricta normativa. Les dues primers l’obtenen ininterrompudament des de l’any 1990, i Cala Rovira des de 1998. També la Platja Gran i Sa Conca han renovat per setè i segon any consecutiu respectivament, el distintiu Q de Qualitat Turística que concedeix el Ministeri d’Indústria, Energia i Turisme un cop ha realitzat diverses auditories, sempre externes i independents dels ajuntaments.

Gabinet d’informació i mitjans de comunicació

T 972 804 205. F 972 825 657

www.platjadaro.com