Lloret de Mar. Lloret de Mar presenta Lloret Cycling, el projecte ciclista de la destinació amb dotze rutes

Les rutes proposades són el resultat de l’estructuració del producte de ciclisme feta durant el primer semestre de 2017, que inclou també la generació de material audiovisual, tracks, dos mapes

Lloret de Mar ha presentat aquest matí a la Biblioteca Municipal el resultat de la tasca d’estructuració del producte ciclista duta a terme durant el primer semestre de l’any amb l’objectiu d’impulsar aquest producte esportiu tal com estava marcat en el pla d’accions 2017 de Lloret Turisme. Aquest projecte ─estratègic per a la destinació i dut a terme en col·laboració amb la consultora especialitzada en turisme actiu i esportiu Extrem Team i amb el suport del Consell Comarcal de la Selva i la marca esportiva Inverse─ ha suposat la generació del material necessari per donar a conèixer tota l’oferta de la destinació a operadors turístics i públic final.

En paraules de Jaume Dulsat, alcalde de Lloret de Mar: “El ciclisme és un producte turístic estratègic per a Lloret de Mar que ens ajuda a desestacionalitzar la temporada turística ja que es mou principalment de novembre a juny. Després d’aquesta estructuració podem estar segurs de tenir un bon producte que ens servirà per posicionar la nostra ciutat com un hub per a molts ciclistes on allotjar-se i des d’on fer rutes per tot el territori”.

En total s’han definit sis rutes recomanades de carretera i sis rutes de muntanya, escollides per oferir les opcions amb menys densitat de trànsit i que incorporen elements d’interès patrimonial i natural. Així mateix, s’han creat dos mapes per modalitat en cinc idiomes amb informació tècnica de les dotze rutes que també s’han pujat a les aplicacions d’ús habitual pels ciclistes, Wikiloc i Strava, on també s’ha creat el club d’usuaris Lloret Cycling. El material obtingut s’ha penjat en un web que engloba tota l’oferta pública i privada relacionada amb aquest producte esportiu a Lloret de Mar (cycling.lloretdemar.org).

Aquest nou material es començarà a difondre a la fira Sea Otter Europe, que tindrà lloc a Girona del 2 al 4 de juny, en què Lloret Turisme disposarà d’un estand propi on promocionar el seu producte ciclista. Relacionat amb aquest esdeveniment, Lloret de Mar serà la seu el proper dissabte d’un workshop organitzat pel Patronat de Turisme Costa Brava que comptarà amb una quinzena d’operadors turístics internacionals i una desena d’establiments de Lloret i voltants. Enguany, Lloret Turisme ja ha tingut presència a la fira específica en ciclisme Fahrrad & Erlebnisse de Stuttgart i a l’agost i el setembre participarà a les fires Eurobike a Friedrichshafen (Alemanya) i Unibike a Madrid.

En paraules d’Elizabeth Keegan, gerent de Lloret Turisme: “Després de tot aquest treball, hem definit cinc raons per entrenar a Lloret que ens posicionen millor que altres destinacions: un clima immillorable, un ambient ciclista al territori, una gran varietat de carreteres i pistes per entrenar, 14 hotels especialitzats en cicloturisme i ser una ciutat amb serveis de gran valor per al ciclista com serveis tècnics i una gran oferta de restauració”.

Lloret de Mar està certificat com a Destinació de Turisme Esportiu des del 2006 i compta amb catorze hotels especialitzats, una dotzena dels quals estan certificats per l’Agència Catalana de Turisme. Anualment rep més de 3.000 ciclistes, tant amateurs com professionals, que escullen la destinació per a les seves estades esportives.

1496256922PresentacioLloretCycling.jpg
1496256922Lloret Cycling.jpg