Cassà de la Selva. Cassà utilitzarà l'aplicació de 559.000 euros del romanent per iniciar la rehabilitació del nucli històric, asfaltar l'aparcament del Pavelló Triple i el camí de les Serres

El 2016 es va tancar amb 844.000 euros de romanent de tresoreria per a despeses generals que s'utilitzaran per reduir l'endeutament municipal, fet que permetrà finançar noves inversions sense que això afecti el nivell d'endeutament del municipi.

La primera fase del projecte de rehabilitació del barri vell afectarà el carrer de la Mel, el carrer Ocata, el carrer Roscada, el carrer dels Dolors, el carrer Nou, el carrer Joan Gener i la travessera de les Mesures.

L'Ajuntament de Cassà de la Selva va tancar l'any 2016 amb un romanent de tresoreria per a despeses generals de 844.000 que s'utilitzaran per reduir l'endeutament municipal, fet que permetrà finançar noves inversions sense que això afecti el nivell d'endeutament del municipi.

Concretament es destinaran 331.500 euros a la rehabilitació de la primera fase del nucli històric, que s'afegeixen als 160.000 euros ja pressupostats, 115.500 euros a l'adequació i l'asfaltatge de l'aparcament del Pavelló Triple i 112.000 euros a l'asfaltatge del camí de les Serres per al qual també es disposa de l'ajuda de la Diputació de Girona.

Rehabilitació del nucli històric

La primera fase d'actuacions al nucli històric es durà a terme al carrer de la Mel, el carrer Ocata, el carrer Roscada, el carrer dels Dolors, el carrer Nou, el carrer Joan Gener i la travessera de les Mesures. L'actuació comptarà amb el suport de la Diputació de Girona i es preveu que les obres es comencin a executar l'últim trimestre d'aquest any. El dimarts 6 de juny hi ha convocada una sessió per presentar el projecte als veïns.

La primera fase del projecte de rehabilitació del nucli històric adequarà tots els carrers afectats a un sol nivell, al mateix temps que es refaran els serveis del subsòl. També està previst que es creïi una plaça nova amb jocs infantils a l'inici del carrer de la Mel, on fa menys d'un any, fruit de l'enderrocament d'una casa, hi ha un solar lliure on hi havia l'antiga casa de ca la Marcela. La reforma també tindrà en compte les particularitats dels carrers i, malgrat que s'actuarà sobre el carrer dels Dolors, ja es preveu mantenir el dibuix característic del seu paviment.

Així mateix s'asfaltarà l'aparcament ubicat entre el pavelló triple i la piscina coberta i es preveurà l'accés a peu i en bicicleta a aquests dos equipaments esportius per tal que els usuaris hi puguin arribar de forma segura i accessible.
Finalment, en aquest primer paquet d'inversions, es preveu asfaltar el camí veïnal de les Serres, projecte per al qual també es comptarà amb el suport de la Diputació de Girona.

Imatges: Un dels punts del barri vell que es millorarà és la travessera de les Mesures.

1496042358Un dels punts del barri vell que es millorara es la travessera de les Mesures.jpg